پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۸
کد خبر: 23604

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طب سنتی ایران قدیمی ترین و کامل ترین طب سنتی جهان است و پس از ظهور و ورود اسلام به ایران این طب باروری بهتری پیدا کرد

سلامت نیوز : رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طب سنتی ایران قدیمی ترین و کامل ترین طب سنتی جهان است و پس از ظهور و ورود اسلام به ایران این طب باروری بهتری پیدا کرد.
 
دکتر محمد رضا شمس اردکانی صبح روز پنجشنبه در حاشیه همایش "مقدمه ای بر سلامت معنوی" در جمع خبرنگاران افزود:
بسیاری از کشورها از طب سنتی کشورهای دیگر استفاده کرده اند به عنوان مثال بیش از 500 سال است که کتاب های طب ابن سینا و رازی در دانشگاه های مختلف اروپا تدریس می شدند که معنایش این است آنها از طب سنتی ما استفاده می کردند.
اردکانی با اشاره به این که در دو دهه اخیر روی آوردن به طبی غیر از طب کلاسیک بسیار معمول شده است، ابراز امیدواری کرد طب و داروهای سنتی ایران به زودی جایگاه و رتبه ممتازی در جهان پیدا کنند.
وی گفت: لازمه طب سنتی این است که این طب دارای دانشمندان و پزشکان سرشناس، منابع و مکتوباتی باشد که مردم در دراز مدت بتوانند از آن استفاده کنند.
این استاد دانشگاه تهران گفت: طب سنتی یک طب جامد نیست بلکه طب پویایی است که در طول زمان نوآوری های زیادی داشته است و تمام این خصوصیات در اعلی مرتبه در طب سنتی ما وجود دارد.
اردکانی گفت: طب سنتی می تواند جایگاه بسیار خوبی در عرصه سلامت داشته باشد که لازمه آن ورود این رشته پزشکی به عرصه آموزش، پژوهش و خدمات بود و به همین منظور دانشکده طب سنتی در سال 1386 در دانشکده علوم پزشکی تهران تاسیس شد.
وی افزود: هم اکنون پزشکان عمومی فارغ التحصیل از دانشگاه ها در حال گذراندن دوره تخصصی طب سنتی هستند و داروسازان فارغ التحصیل از دانشکده های داروسازی نیز در رشته داروسازی سنتی تحصیل می کنند.
رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به جایگاه بسیار بالای معنویت در طب سنتی، گفت: بر خلاف بسیاری از علوم امروزی که علوم سکولار و غیر الهی هستند، طب سنتی یک طب توحیدی است و اعتقاد آن این است که خداوند در حقیقت عامل اصلی شفا است .
همایش علمی "مقدمه ای بر سلامت معنوی" صبح روز پنجشنبه در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha