پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۳
کد خبر: 23605

بیشتر متخصصان عقیده دارند که پیاده روی، باغبانی و دیگر انواع فعالیت های متوسط کلید حفظ سلامتی است. اما صبر کنید یک تحقیق جدید نشان می دهد که افراد نیاز به فعالیت های شدیدتر دارند.

سلامت نیوز :بیشتر متخصصان عقیده دارند که پیاده روی، باغبانی و دیگر انواع فعالیت های متوسط کلید حفظ سلامتی است. اما صبر کنید یک تحقیق جدید نشان می دهد که افراد نیاز به فعالیت های شدیدتر دارند.

محققان عقیده دارند که هر فرد به طور متوسط به ۳۰ دقیقه در روز ورزش و فعالیت جسمی نیاز دارد و برخی دیگر از متخصصان ورزشی باور دارند که این میزان باید به یک ساعت برسد.
عقاید و توصیه های ضد و نقیض و متفاوت از سوی متخصصان علم ورزش ممکن است باعث سردرگمی شما نیز شده باشد. احتمالا دوست دارید بدانید که واقعا در روز به چند ساعت ورزش نیاز دارید.
در تلاش برای تشخیص این عناوین ضد و نقیض، متخصصان می گویند: تحقیقات ورزشی به این علت به نتایج متفاوت و مغایر با هم می رسند که با گروه های سنی، جنسیت ها و افرادی با عوامل خطر متفاوت (برخی از افراد در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند، برخی از افراد اضافه وزن دارند) مواجه هستند و افراد مختلف باید با سطح های مختلف فعالیت های ورزشی خود را آغاز کنند.

به این علت صحیح نیست که تحقیقات ورزشی مختلف را با هم مقایسه کنیم چون نتایج تحقیقاتی که برای خانم میانسال با شیوه زندگی یک جانشینی صورت گرفته ممکن است برای مرد جوان دانشجو به کار نیاید.محققان با هم روی تفسیر و توجیه نتایج تحقیقات و تبدیل آن ها به توصیه های عمومی اتفاق نظر ندارند. آیا باید روی نیاز حداقل به فعالیت ورزشی تمرکز کرد تا کسانی که می خواهند شروع کنند از همان ابتدا دلسرد نشوند، یا نیاز به ورزش را باید بالاتر در نظر گرفت تا فواید بیشتری برای آنها داشته باشد؟

خط آخر این است که هیچکس نمی داند میزان ایده آل برای تمرینات ورزشی چه مقدار است. توصیه هایی که برای همه درست درمی آید ممکن است مناسب شما نباشد. متخصصان عقیده دارند: به علت تفاوت در سن، جنسیت، وضعیت سلامتی و اهداف ورزشی افراد، بهترین تجویز فعالیت ورزشی برای افراد مختلف، متفاوت است.
● هدف شما چیست؟
مقدار صحیح ورزش برای شما بستگی مستقیم به هدف شما از ورزش و آن چه که امیدوارید با ورزش به دست آورید، دارد. برای مثال، کسی که اضافه وزن دارد و می خواهد وزن کم کند، مطمئنا باید بیشتر از کسی که هدفش از ورزش حفظ سلامتی است، ورزش کند، اما فعالیت او نیز به مراتب کمتر از یک دونده دوی ماراتن است. اهداف زیر را در نظر بگیرید:
▪ حفظ سلامتی
اگر دوری از مشکلات قلبی، دیابت و دیگر بیماری ها مهم ترین هدف شما از ورزش کردن است، متخصصان سلامت و "بهداشت عمومی بدن و محیط اطراف زندگی" بهداشت می گویند: بنا به تحقیقات انجام گرفته در سال ۱۹۹۶ ، افراد باید در بیشتر روزها حداقل نیم ساعت در روز فعالیت ورزشی با شدت متوسط داشته باشند.

انواع فعالیت ورزشی با شدت متوسط عبارتند از: پیاده روی تند، شنا، و حتی کارهای خانه، فقط کافی است که فعالیت قوی مثل تمیز کردن کف خانه و این ها باشد. می توانید این فعالیت ها را به سه جلسه ۱۰ دقیقه ای در روز تقسیم کنید.«کاترین جکسون»، متخصص در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، می گوید:۳۰ دقیقه در روز فعالیت ورزشی با شدت متوسط فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما خواهد داشت. اما این به آن معنا نیست که فعالیت های با شدت بیشتر یا طولانی تر فایده ای برای شما ندارد.

محقق ورزشی« ای مین لی» عقیده دارد:«این پیام باعث سردرگمی است. اکثر مواقع ما فقط می خواهیم افراد را به مرحله اول بکشانیم.»او توصیه می کند: افراد هدف خود را همان مرحله اول ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی با شدت متوسط در روز قرار دهند و بعد اگر در توانشان بود آن میزان را بالاتر ببرند. او ادامه می دهد:
وقتی به آن میزان ورزش عادت کردید، ببینید آیا می توانید آن را به یک ساعت ارتقا دهید یا نه.

راه دیگر افزایش شدت تمرین هایتان با تندتر راه رفتن یا دویدن است.»دکتر «ریچارد اشتاین»، رئیس بخش قلب شناسی در بیمارستان مرکزی بروکلین در نیویورک نیز اتفاق نظر دارد که افراد می توانند از نیم ساعت ورزش با شدت متوسط در روز فواید بسیاری ببرند و بالا بردن این میزان فواید بیشتری هم برای آن ها خواهد داشت.او می گوید: «اکثر تحقیقات مربوطه نشان می دهد که هر چه بیشتر ورزش کنید و فعالیت فیزیکی داشته باشید، وضعیت سلامتی شما نیز بهتر خواهد شد.

▪ کاهش وزن
اگر شما هم مثل میلیون ها ایرانی که اضافه وزن دارند و می خواهند وزن کم کنند یا از بیشتر شدن وزنشان جلوگیری کنند باشید، مطمئنا نیم ساعت تمرین با شدت متوسط در روز خواست شما را برآورده نمی کند آن قدرها که فکر می کنید مثمرثمر نیست.دکتر« لی» عقیده دارد: «اگر سعی دارید از اضافه شدن وزنتان جلوگیری کنید، نسبت به وقتی که بخواهید فقط از بروز مشکلات و بیماری های قلبی جلوگیری کنید، احتمالا به ورزش بیشتری نیاز دارید.»همه ما خیلی ها را می شناسیم که هر چه دم دستشان می آید، می خورند و هیچ وقت حتی یک گرم هم وزنشان اضافه نمی شود در حالی که بقیه دائما در تلاشند تا یک کیلو از وزنشان پایین بیاید. خوب این نشان می دهد که بعضی افراد برای کاهش وزن نیاز به تلاش بیشتری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha