مدیركل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر با ضعف دانش در حوزه پیشگیری از اعتیاد مواجه هستیم و بر همین اساس كنگره پیشگیری از اعتیاد در 30مركز استان كشور تا پایان بهمن ماه برگزار می‌شود

سلامت نیوز : مدیركل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر با ضعف دانش در حوزه پیشگیری از اعتیاد مواجه هستیم و بر همین اساس كنگره پیشگیری از اعتیاد در 30مركز استان كشور تا پایان بهمن ماه برگزار می‌شود.

حمیدرضا صرامی در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینكه یكی از نكاتی كه در حوزه پیشگیری از اعتیاد با آن مواجه هستیم ضعف دانش در حوزه پیشگیری است، اظهار داشت: به همین منظور 30 كنگره پیشگیری اولیه از اعتیاد در 30 مركز استان كشور از آبان ماه برگزار كردیم كه تاكنون در استان‌های یزد، خراسان شمالی و قزوین برگزار شده است.

وی با بیان اینكه 27 كنگره دیگر تا پایان بهمن ماه برگزار خواهد شد، افزود: توسعه دانش و تولید منابع علمی پیشگیری، ارتقا كیفی دانش پیشگیری با توجه به شرایط بومی كه بر اساس آن خود استان‌ها فعالیت‌ها را جدی بگیرند، مبادله دانش پیشگیری، ارتقاء سطح دانش تخصصی پیشگیری و شناخت قابلیت‌ها و امكانات منطقه‌ای در عرصه پیشگیری از مهمترین اهداف برگزاری این كنگره‌ها محسوب می‌شود.

صرامی تصریح كرد: این كنگره‌ها با همكاری دانشگاه‌های علوم پزشكی، آزاد و سایر دانشگاه‌های كشور برگزار می‌شود و فراخوان مقالات در 5 رویكرد نقش خانواده، نقش محیط‌های آموزشی، نقش رسانه، نقش محیط‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و نقش محیط‌های كار در پیشگیری از اعتیاد است.

وی خاطرنشان كرد: با حضور متخصصان پیشگیری نقشه‌های راه پیشگیری اولیه از اعتیاد تدوین می‌شود تا وقتی سند جامعه پیشگیری اولیه از اعتیاد ابلاغ شد شاهد نهضیت فراگیر اجتماعی پیشگیری از اعتیاد باشیم.

صرامی گفت: مشمولان دستگاه‌های فرهنگی باید برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد خود را باید سرعت و شتاب بیشتری بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha