اولین بخش بیماری‌های خونی، سرطان‌شناسی و شیمی‌درمانی بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد افتتاح شد.

سلامت نیوز : اولین بخش بیماری‌های خونی، سرطان‌شناسی و شیمی‌درمانی بیمارستان "شهدای عشایر خرم‌آباد" افتتاح شد.

دكتر "اردشیر شیخ آزادی"، سرپرست دانشگاه علوم پزشكی لرستان، به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، گفت: تاكنون در استان لرستان مركز درمان سرطان وجود نداشته و آمار دقیقی از بیماران سرطانی در دست نداریم، اما به‌واسطه توزیع دارو بین بیماران خاص در حال حاضر یك‌هزار و چهار نفر تحت پوشش معاونت غذا و دارو هستند كه این معاونت داروهای خاص را به بیماران سرطانی تحویل می دهد.

وی ادامه داد: در استان به واسطه كمبود فضاهای آموزشی و درمانی و نیاز به ارائه خدمات به بیماران سرطانی، موجب شده بخشی از فضای بیمارستان عشایر را كه به بیماران خدمات ارائه می‌داد، تغییر كاربری داده و با هزینه‌ای نه چندان زیاد موفق شدیم قسمتی از خدمات سرطانی را كه بخش شیمی‌درمانی است، در استان راه‌اندازی كنیم.

وی در خصوص تاخیر در راه‌اندازی بخش شیمی‌درمانی بیمارستان شهدای عشایر، گفت: ضرورت ارائه خدمات به بیماران سرطانی، جذب پزشك فوق تخصص در رشته خون‌شناسی بوده كه در حال حاضر كادر درمانی و پرستار موردنیاز این بخش نیز تامین شده است.

شیخ آزادی گفت: ایده‌آل و مطلوب من این است كه بیمارستان شهید "رحیمی" سریع‌تر آماده و به دانشگاه تحویل داده شود و آن زمان می‌توانیم با انتقال بخش‌هایی به این بیمارستان شاهد ارتقا مطلوب خدمات به سایر بیماران باشیم.

شیخ آزادی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان عشایر با 350 تخت و ظرفیت 95 درصد ضریب اشغال تخت ارائه خدمت می‌كند؛ در حالی كه ظرفیت اولیه آن 100 تخت بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha