خارش پوست یکی از شایعترین شکایات پوستی است و گاهی آنقدر شدید می‌شود که بر فعالیت های زندگی فرد تاثیر می گذارد و گاه می تواند نشانه ای از وجود بیماری در بدن باشد.

سلامت نیوز : خارش پوست یکی از شایعترین شکایات پوستی است و گاهی آنقدر شدید می‌شود که بر فعالیت های زندگی فرد تاثیر می گذارد و گاه می تواند نشانه ای از وجود بیماری در بدن باشد.

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده فلوشیپ فوق تخصص پوست و لیزر در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا گفت: خارش یک حس ناخوشایند است که فرد را متمایل به خراشاندن بدن می کند و گاه شدت آن به حدی است که بیمار با خاراندن های مکرر بدنش را زخم می کند.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سالک افزود: دلایل متعددی برای خارش پوست وجود دارد که برخی از آنها مربوط به بیماری های پوستی است از جمله عفونت های قارچی پوست و خشکی پوست یا برخی مربوط به بیماری های عمومی مانند هپاتیت C ، بیماری‌های انسداد کبد، نارسایی کلیه، کم کاری یا پرکاری تیروئید، کم خونی یا پرخونی، برخی سرطان های خونی، سرطان های داخلی، انگل های روده ای، ام اس و برخی بیماری های اعصاب و روان است. دیابت نیر به کرات جزو علل داخلی خارش مطرح می شود اما اغلب افراد مبتلا به دیابت خارش پوست ندارند.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سالک افزود: بنابراین اگر فردی با خارش عمومی مزمن به پزشک مراجعه کرد، ابتدا معاینه و سپس انجام آزمایش کامل برای بررسی بدخیمی های داخلی و بررسی عملکرد تیروئید، کبد و حتی ایدز و هپاتیت ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha