سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به جای تمرکز بر مقوله درمان بیماری‌های قلبی و عروقی بهتر است به تغذیه، ورزش و تغییر سبک زندگی توجه شود.

سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به جای تمرکز بر مقوله درمان بیماری‌های قلبی و عروقی بهتر است به تغذیه، ورزش و تغییر سبک زندگی توجه شود.

دکتر صمد نوری زاد در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار داشت: منشاء اصلی علت مرگ و میر در کشور بیماری‌های قلبی است، لذا تصور می کنم در مقابل این چالش به جای توجه صرف به مقوله درمان و تجهیزات مربوط به این فرآیند، بهتر است بر مقوله تغذیه و تغییر سبک زندگی متمرکز شویم.

وی افزود: از سوی دیگر جامعه دچار نوعی رکود جسمی و حرکتی شده است، زیرا ورزش می تواند مانع از بروز بسیاری از بیماریهای قلبی و عروقی شود، از سوی دیگر تغذیه مملو از مواد غذایی ناصحیح است و لذا اصلاح فرآیند تغذیه و فعالیت جسمانی باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: مسئله دخانیات را نیز باید به این چالشها افزود و در نهایت با آنها مبارزه کرد.

نوری زاد در خاتمه گفت: باید به این مقولات بیشتر بپردازیم نه اینکه صرفا بر علل کمبود دستگاه سی تی اسکن، آم آر آی و آنژیوگرافی متمرکز شویم، هر چند ارائه این خدمات نیز وظیفه قانونی ماست، اما یقین دارم اگر به علل ریشه ای تر بیماریها توجه کنیم توفیق بیشتری در حوزه بهداشت و درمان حاصل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha