تنها شرایط سازمانی که در آن مشغول فعالیت هستید، بر آینده شغلی‌تان تاثیر نمی‌گذارد. روحیات خودتان، سبک زندگی و باورهای‌تان، بیشتر از محدودیت‌های سازمان بر آینده شغلی و اقتصادی شما تاثیر می‌گذارند.

به جای متهم‌کردن زمین و زمان، به این توصیه‌ها توجه کنید

سلامت نیوز: تنها شرایط سازمانی که در آن مشغول فعالیت هستید، بر آینده شغلی‌تان تاثیر نمی‌گذارد. روحیات خودتان، سبک زندگی و باورهای‌تان، بیشتر از محدودیت‌های سازمان بر آینده شغلی و اقتصادی شما تاثیر می‌گذارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، پس به جای متهم‌کردن زمین و زمان، به این توصیه‌ها توجه کنید. شما با ازمیان‌برداشتن برخی موانع، می‌توانید آینده شغلی‌تان را دگرگون کنید.

سراغ روانشناس بروید
واکنش‌هایی که شما به شرایط کاری نشان می‌دهید، تاثیری که اتفاقات ناخوشایند بر روان‌تان می‌گذارند و شیوه برخوردتان با چالش‌ها و مشکلات، بر جایگاه شغلی شما تاثیر می‌گذارد. اگر سازگاری‌تان پایین باشد، عصبی‌مزاج باشید و زود از کوره در بروید، یا اینکه فرد ناامیدی باشید که از کاه، کوه می‌سازد و همیشه تصور می‌کند توطئه‌ای قرار است او را از جاده موفقیت به بیرون براند، باید حتما با یک روانشناس مشورت کنید. باورهای شما، از اساسی‌ترین دلایل جاماندن‌تان از آدم‌های موفق است.

به آرزوهای‌تان فکر کنید
درست است که شما در شرایط فعلی، به افزایش درآمدتان نیازمندید و با بیشترشدن دریافتی‌تان، می‌توانید آرامش خود را بیشتر کنید، اما گاهی تلاش‌تان برای پول درآوردن، می‌تواند شما را از آرزوهای‌تان دور نگه‌دارد. وقتی به‌خاطر اضافه‌کاری و بیشترشدن حقوق آخرماه‌تان، سراغ یادگرفتن مهارت‌های تازه یا پیشرفت تحصیلی نمی‌روید، مقدمات درجازدن یا حتی عقب‌گرد کردن‌تان را فراهم می‌کنید.

مراقب زبان‌تان باشید
صمیمیت مخرب و بیش از اندازه شما با همکاران‌تان، بر وضعیت شغلی شما تاثیر می‌گذارد. وقتی نگرانی‌ها و ناراحتی‌های کاری را با آنها در میان می‌گذارید، یا رازهای‌تان را بدون توجه به شرایط کاری با آنها مطرح می‌کنید، زمینه را برای آسیب‌زدن به آینده شغلی‌تان فراهم می‌کنید. یادتان نرود که یک جمله ساده شما، با چرخیدن از یک گوش به گوش دیگر، می‌تواند تغییر شکل بدهد و به عاملی برای نابودکردن آینده کاری‌تان تبدیل شود.

بدانید چه می‌خواهید
وقتی نمی‌دانید از آینده‌تان چه می‌خواهید و تنها به قصد کسب درآمد، روزها را یکی پس از دیگری سپری می‌کنید، توان بهبود شرایط کاری را از دست می‌دهید. از این شاخه به آن شاخه پریدن‌های شما و سردرگمی‌تان در فضای کاری، فرصت پیشرفت‌کردن را از شما می‌گیرد. شاید اگر آرزوی قابل تحققی در ذهن داشته باشید، بتوانید رفاه امروزتان را برای بهبود وضعیت کاری و اقتصادی‌تان در آینده فدا کنید و به امید شرایط بهتر، از امروز مقدمات پیشرفت کاری در آینده را فراهم کنید.

راکد نمانید
قرار نیست رزومه کاری شما، لیست بلندبالایی از شرکت‌های متعددی که در آنها فعالیت کرده‌اید باشد. اما قرار هم نیست که در هر شرایطی، در همین سازمان فعالیت کنید. تجربه‌های تازه، جاده را برای رسیدن‌تان به موفقیت هموارتر می‌کنند و قرارگرفتن در موقعیت‌های جدید و روبه‌روشدن با چالش‌های متفاوت، می‌تواند شما را زودتر به آرزوهای شغلی و اقتصادی‌تان برساند.

از امکانات سازمان استفاده کنید
دوره‌های ضمن‌خدمتی که امروز آنها را بی‌اهمیت و وقت‌گیر تلقی می‌کنید، از راه‌های دیگر رسیدن‌تان به موفقیت هستند. اگر با هوشیاری بیشتری به امکانات سازمان توجه کنید و از هر فرصتی برای افزایش دانش و بالارفتن مهارت‌های‌تان استفاده کنید، سریع‌تر از جاده موفقیت عبور خواهید کرد. مدیری که حاضر به نوشتن نام‌تان در یک کارگاه مهارت‌آموزی است، همکاری که می‌تواند چیزهای زیادی را به شما یاد دهد و ساعت کاری کمی که امکان شرکت در دوره‌های مختلف را بعد از ساعات کاری به شما می‌دهد، می‌توانند شما را به شرایط شغلی بهتری در آینده هدایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha