جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 23624
سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپدی، عفونت را مهمترین عامل ایجاد آرتریت‌ها خصوصا آرتریت‌های مفصلی دانست و پیشگیری از ایجاد عفونت و گسترش آن را از علل مهم پیشگیری از این عارضه دانست.

دکتر بابک سیاوشی متخصص ارتوپدی در گفت وگو با  ایسنا، گفت: آرتریت که به معنای التهاب مفصل است، می‌تواند تورم و قرمزی ایجاد کند و به دو دسته عفونی و غیرعفونی تقسیم می‌شود که ورود مستقیم میکروب داخل مفصل به دنبال صدمات مفصلی از جمله علل عفونی این عارضه است.

وی ادامه داد: در دسته‌ای از آرتریت‌های عفونی معمولا منبع عفونی از جای دیگر خود را به مفصل می‌رسانند و دسته‌ای دیگر از این آرتریت‌ها به دنبال بیماری مزمن عفونی مانند سل در مفصل‌ها درگیری ایجاد می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص آرتریت‌های عفونی گفت: در این آرتریت‌ها همزمان با التهاب بافت غشایی خود مفصل نیز درگیر شده علائم التهابی چون گرفتگی، قرمزی و تورم ایجاد می‌کند که رماتیسم مفصلی را می‌توان از جمله آنها نام برد ضمن این که کماکان در این بیماری عامل میکروبی دیده نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: برای پیشگیری از این گونه عوارض دوری از عواملی که عفونت را به دنبال دارند، ضروری است. همچنین شست وشوی خوب و کامل حول مفصل با اهمیت بوده و در صورت شک داشتن جهت راهیابی زخم اطراف مفصل به داخل آن، مراجعه به پزشک ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha