مدیر كل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اعلام اینكه مراجعه مردم به آزمایشگاه های كشور تاثیر بسیار مهمی در كاهش بیماری ها دارد،از مردم خواست برای شناسایی بیماری های خود هرشش ماه تا یكسال آزمایش كامل (چكاب) دهند

سلامت نیوز :  مدیر كل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اعلام اینكه مراجعه مردم به آزمایشگاه های كشور تاثیر بسیار مهمی در كاهش بیماری ها دارد،از مردم خواست برای شناسایی بیماری های خود هرشش ماه تا یكسال آزمایش كامل (چكاب) دهند.
 
 سعید مهدوی در گفت و گو با  ایرنا افزود: همه افراد اعم از بیماران و افرادی كه در ظاهر علائم بیماری ندارند باید هر شش ماه تا یك سال آزمایش كامل دهند.
وی با بیان اینكه مردم پیش از انجام آزمایش باید اطلاعات لازم را از كاركنان آزمایشگاه ها دریافت كنند، اظهار داشت :با توجه به نوع بیماری و آزمایش، بروشورهایی در آزمایشگاه ها در اختیار مراجعه كنندگان قرار می‌گیرد كه رعایت موارد این بروشورها توسط بیماران از عوامل تاثیرگذار در صحت آزمایش ها خواهد بود.
مهدوی شمار آزمایشگاه های كشور را چهار هزار و 700 باب ذكركرد و گفت: از مجموع این آزمایشگاه ها، دو هزار و 300 آزمایشگاه متعلق به بخش خصوصی، 900 آزمایشگاه متعلق به مراكز بیمارستانی و بقیه این آزمایشگاه ها نیز زیر نظر مراكز درمانی دولتی و نهادها اداره می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha