یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2364

حركات ناخواسته اعضای بدن، لرزش صورت یا تغییر در حس ها می توانند نشان دهنده یك حمله عصبی ناشی از صرع باشند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان؛ به گفته محققان مجمع نورولوژی آلمان در سوئیس، بسیاری از افراد تصور می كنند تنها حملاتی كه همراه بی هوشی، لرزش های شدید بدن و افتادن روی زمین است می تواند یك حمله عصبی صرعی باشد.
بسیاری از مبتلایان هنگام وقوع حمله صرعی چشمانشان تغییر شكل می دهد و در وضعیت بدنی نامناسب و غیرعادی قرار می گیرند و صداهای غیرطبیعی از خود خارج می كنند و هنگامی كه با آنها صحبت می كنید واكنشی نشان نمی دهند.
این حملات اغلب چند ثانیه تا نیم دقیقه طول می كشد.
به گفته متخصصان شكل بروز حملات صرع به این بستگی دارد كه كدام بخش از مغز باعث تحریك شده باشد.
بنابر این گزارش حملات صرع بخصوص بدنبال كم خوابی، مصرف مشروبات الكلی استعمال مواد مخدر و یا بعد از فشارهای روحی بروز می كنند.
كار زیاد با رایانه و رانندگی در مسیر طولانی در معرض نور خورشید نیز می توانند باعث بروز حمله صرعی شوند.
بر اساس این گزارش؛ زمانی می توان از ابتلا به صرع در فردی كه دچار این علائم شده صحبت كرد كه حملات تكرار شوند و در اثر تحریكات بیرونی ایجاد نشده باشند.
آنها هشدار می دهند در صورتی كه این بیماری درمان دارویی نشود می تواند منجر به بروز حملات شدیدتر بخصوص هنگام رانندگی یا كار با ماشین ها و ابزار خطرناك شود.
یادآور می شود؛ بر اساس تحقیقات صورت گرفته صرع شایع ترین بیماری مزمن سیستم اعصاب مركزی محسوب می شود كه تنها در آلمان بیش از 500 هزار نفر به آن مبتلا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha