سلامت نیوز :مدیر کل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مشخصات سلامت شهروندان در کارت های ملی هوشمند ایجاد می شود.
دکتر ریاضی در جلسه مشترک با مسئولان این دانشگاه با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند برای نخستین بار در قم و ایجاد بسیاری از زیر ساخت های لازم در این زمینه در این شهر افزود: باید با کمک مسئولان استان یکی از کاربردهای این کارت در حوزه سلامت تعریف شود تا بتوان بسیاری از اهداف مد نظر را محقق کرد.
وی با اشاره به امکانات و برخی زیر ساخت های حوزه IT در بیمارستان شهید بهشتی اظهار داشت: باید با ایجاد شرایط و تقویت زیرساختها در این مرکز شرایط استفاده از این کارتها را برای نخستین بار در کشور در بیمارستان شهید بهشتی قم فراهم کرد.
 مدیر کل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه کارت ملی هوشمند نقش بسیار مهمی در پرونده الکترونیکی سلامت دارد تصریح کرد: با وجود موفقیتهای ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه فناوری اطلاعات، ایجاد و طراحی این امکان در کارتهای ملی هوشمند گام مهمی در حوزه سلامت خواهد بود.
دکتر ریاضی با بیان اینکه توسعه فناوری اطلاعات و آمار یکی از اهداف و اولویتهای وزارت بهداشت است، افزود: طبق ابلاغ وزیر بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی تمام این واحدها در استانهای مختلف باید به سمت ایجاد و تقویت اتوماسیون اداری و مکاتبات الکترونیکی حرکت کنند.
وی موفقیتهای دانشگاه علوم پزشکی قم را در حوزه فناوری اطلاعات قابل تحسین دانست و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در این وزارتخانه باید تمامی دانشگاههای علوم پزشکی با استفاده از اتوماسیون ادارای به ستاد وزارت بهداشت متصل و بسیاری از فرآیندها که جنبه حقوقی و مالی ندارند از این طریق پیگیری شود.
مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضرورت ایجاد ارتباط الکترونیکی تمامی واحدهای ستادی و درمانی را یادآور شد و افزود: با گسترش اتوماسیون اداری بسیاری از فرآیندها در حوزه های مختلف ماموریتی مانند مراکز بهداشتی و درمانی و غذا و دارو توسعه و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به درخواست های مردمی با سهولت بیشتری انجام می شود.
دکتر ریاضی با بیان اینکه طبق ماده 39 قانون پنجم توسعه باید پرونده الکترونیکی برای شهروندان ایجاد شود، گفت: این پرونده الکترونیکی حاوی داده ها و اطلاعات سلامت شهروندان از پیش از تولد تا بعد از مرگ است.
وی افزایش کیفیت خدمات سلامت را یکی از اهداف اصلی ایجاد پرونده های الکترونیکی دانست و افزود: حرکت به سمت تشکیل این پرونده ها در مدیریت شاخص های آماری و همچنین توسعه فعالیت های پژوهشی و علمی نقش بسزایی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این جلسه با اشاره به فعالیتهای انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات افزود: این دانشگاه به عنوان یکی از دستگاههای موفق در راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری و گسترش سطح پوشش آن در سه واحد ستادی، 150 مرکز، شش بیمارستان و پنج دانشکده و با هزار کاربر توانسته در مدت سی ماه بالغ بر 300 میلیون تومان در کاغذ صرفه جویی کند.
دکتر حجازی با بیان اینکه راه رشد و ارتقا حوزه های مختلف بویژه سلامت در کشور از بسترIT میگذرد خاطرنشان کرد: با استفاده از شرایط فراهم شده در بستر وب در بسیاری از خدمات درمانی مانند تصویر برداری پزشکی و اورژانس 115 شاهد موفقیتها و دستاوردهای بسیاری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه برای تحقق توسعه فرآیند IT امسال و همزمان با هفته دولت سیستم GPS و PACS در اورژانس 115 و بیمارستان شهید بهشتی قم افتتاح شده تصریح کرد: ایجاد این سیستم GPS در حضور به موقع در صحنه حوادث و صرفه جویی در مصرف سوخت تاثیر گذار بوده است.
در ابتدای این جلسه مهندس کیان رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات این دانشگاه هم گزارشی از فعالیتها، اقدامات و دستاوردها در این حوزه بیان کرد.
مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین با حضور در مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی قم از نزدیک به بررسی امکانات و زیرساختهای حوزه IT در این مرکز پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha