محققان بتازگی دریافته‌اند کسانی که بیشتر سبزیجاتی با برگهای سبزرنگ می‌خورند، ۶۴ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سکته قرار می‌گیرند.

سبزیجات برگ‌سبز بخورید تا احتمال سکته کاهش یابد

سلامت نیوز: محققان بتازگی دریافته‌اند کسانی که بیشتر سبزیجاتی با برگهای سبزرنگ می‌خورند، ۶۴ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سکته قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، مطالعه‌ای جدید نشان داده است مصرف سبزیجاتی با برگهای سبز ممکن است راهی جدید برای کاهش استرس و خطر وقوع سکته مغزی به شمار رود.
خونریزی درون مغز (Intracerebral hemorrhage) از جمله مشکلات شایع در میان مردمان کشورهایی چون نیجریه و غنا به شمار می‌رود که در سنین کار هستند و در عین حال میزان فشار خون آنها نیز بالاست. بیش از ۹۰ درصد از سکته‌های اغلب کشندهٔ مغزی در میان چنین افرادی رخ می‌دهد. با این حال، بتازگی معلوم شده این افراد اگر بیشتر به مصرف سبزیجاتی با برگ سبز روی آورند، ۶۴ درصد کمتر دچار سکته مغزی می‌شوند.
محققان ۶۸۲ بیمار را با میانگین سنی ۵۳/۷ سال تحت بررسی و تحقیق قرار دادند که پیشتر دچار خونریزی مغزی شده بودند و نتایج آن را بتازگی در کنفرانسی با محوریت موضوعی سکته مغزی ارائه داده‌اند.
سکته‌های مغزی ناشی از خونریزی، طبق نتایج مطالعات، ۳۲/۲ درصد از همه سکته‌ها را دربرمی‌گیرد. از این گونه سکته‌ها ۹۳/۹ درصد به سبب ابتلای فرد به فشار خون بالا، ۷/۲ درصد به سبب بروز اختلالات غیرمعمول ساختاری همچون التهاب ناحیه‌ای ضعیف از رگ خونی و درصدی بسیار کمتر به دلیل عوارض مصرف دارو و یا شرایط پزشکی دیگر رخ می‌دهد.
این محققان پس از بررسیهای علمی دریافتند که مبتلایان به خونریزی مغزی مرتبط با فشار خون بالا، در مقایسه با افراد مشابه در همان جمعیت اما بدون بروز سکته، کسانی که دچار دیابت هستند نیز ۲/۳۳ درصد بیشتر در معرض خطر قرار دارند. همچنین این خطر ۲/۲۲ درصد در افراد دچار استرس بیشتر گزارش سده است.
یافته‌های این تحقیق تاکید کرده است که مصرف سبزیجات برگدار سبز احتمال بروز عوارض این نوع از سکته مغزی را بشدت کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha