سلامت نیوز : پزشك متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران گفت: قرمز شدن پوست هنگام خوردن نوشیدنی داغ مانند چای می تواند به دلیل وجود نوعی بیماری پوستی موسوم به رزاسه باشد.
 
بهروز باریك بین در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماری رزاسه نوعی بیماری پوستی است كه مبتلایان به آن، پوستی حساس و تحریك پذیر دارند و هنگام گرما و سرما و یا استرس ، رنگ پوستشان قرمز می شود.
وی ادامه داد: پوسته ریزی و جوش از علایم این بیماری است؛ علت مشخصی برای بروز بیماری رزاسه شناخته نشده اما افزایش تحریك پذیری عروق به عنوان یكی از عوامل ایجاد این بیماری معرفی شده است.
پزشك متخصص پوست و مو افزود: این بیماری با مصرف آنتی بیوتیك های ضدالتهابی و لیزر ، درمان می شود.
باریك بین گفت: افراد دارای پوست قرمز بیش از سایر افراد دچار میگرن و نیز بیماری التهاب لبه پلك چشم (بلفاریت) می شوند.
وی افزود: حساسیت به نور آفتاب یكی دیگر از دلایل قرمزی پوست به شمار می رود كه اینگونه افراد یا دارای بیماری پوستی لوپوس، هستند و یا اینكه با مصرف كرم های ضدآفتاب و یا مصرف داروهای خاص با تجویز پزشك، می توانند قرمزی پوست خود را كنترل كنند.
این استاد دانشگاه افزود: برخی دیگر از مبتلایان به قرمزی پوست نیز براثر قارچ به این وضعیت دچار شده اند و پوست آنان به ویژه در نواحی ابرو و یا ریش و سبیل درمردها دچار قرمزی و پوسته ریزی می شود كه این افراد می توانند برای رفع این مشكل از داروها و یا شامپوهای ضدقارچی استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha