یك متخصص تغذیه گفت: فیبر موجود در میوه و سبزی موجب كاهش فشار درون روده می‌شود و از بیمارهایی مانند هموروئید و دیورتیكولوز پیشگیری می‌كند.

مصرف میوه و سبزی از هموروئید پیشگیری می‌كند
سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت: فیبر موجود در میوه و سبزی موجب كاهش فشار درون روده می‌شود و از بیمارهایی مانند هموروئید و دیورتیكولوز پیشگیری می‌كند.

زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها به علت داشتن آنتی اكسیدان‌ها و فیبرها از رسوب چربی در دیواره رگ‌ها و تصلب شرائین جلوگیری می‌كنند.

وی گفت: فیبر موجود در میوه موجب افزایش حجم مدفوع و افزایش حركات روده می‌شوند و از یبوست جلوگیری می‌كنند. همچنین فیبر موجب كاهش فشار درون روده می‌شوند و از بیمارهایی مانند هموروئید و دیورتیكولوز جلوگیری می‌كنند.

این متخصص تغذیه افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها به علت داشتن آنتی اكسیدان‌ها نفش مهمی در مقابه با آلودگی هوا دارند. سبزی‌هایی مانند فلفل سبز، فلفل دلمه‌ای، كلم پیچ، گوجه فرنگی، اسفناج حاوی ویتامین C زیادی بوده و به علت داشتن آنتی اكسیدان در پیشگیری از سرطان‌ها مفید هستند.

عبداللهی گفت: سبزی‌هایی مانند هویج، كدو حلوایی، اسفناج حاوی ویتامین A است و علاوه بر پیشگیری از شبكوری در جلوگیری از سرطان هم مفید هستند.

وی افزود: توصیه می شود، 3 تا 5 واحد در روز سبزی و میوه مصرف كرد كه یك واحد از سبزی‌ها می‌تواند یك لیوان سبزی خام و یا یك دوم لیوان سبزی‌های پخته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha