متخصصان انگلیسی در یك مطالعه جدید هشدار دادند كه استفاده بیش از اندازه از كرم‌های قوی ضد آفتاب خطر ابتلا به راشیتیسم را در پی دارد.

سلامت نیوز : متخصصان انگلیسی در یك مطالعه جدید هشدار دادند كه استفاده بیش از اندازه از كرم‌های قوی ضد آفتاب خطر ابتلا به راشیتیسم را در پی دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، تیلر آتریل دختر 12 ساله‌ای است كه به تازگی به بیماری راشیتیسم مبتلا شده و پزشكان علت آن را استفاده بیش از اندازه كرم‌های ضد آفتاب دانسته‌اند.
این دختر نوجوان انگلیسی در ابتدا دچار دردهای شدید در ناحیه پاهای خود شده بود كه پس از معاینه دقیق پزشكان علت آن را كمبود شدید ویتامین D و در نهایت ابتلا به راشیتیسم عنوان كردند.

بیماری راشیتیسم موجب تغییر شكل غیرطبیعی پاها می‌شود كه در آن پاها شكل پرانتزی به خود می‌گیرند و سابقه این بیماری به دوران قرن نوزدهم باز می‌گردد كه كودكان در خانه‌های تاریك و بدون نور بزرگ می‌شدند.

مادر تیلر یك پرستار 36 ساله است كه برای مراقبت از سلامت پوست دختر خود قبل از خروج وی از خانه پوست او را به مقادیر زیادی از كرم‌های ضد آفتاب با SPF‌50 آغشته می‌كرده است. این در حالی بود كه هوای بیرون از منزل گرم و آفتابی نبود اما به دلیل محرومیت زیاد این دختر از نور آفتاب و مراقبت‌های افراطی، پزشكان بیماری وی را راشیتیسم تشخیص دادند.

پروفسور نیكلاس كلارك جراح مشاور ارتوپد در بیمارستان عمومی سوتامپتون در این باره خاطرنشان كرد: آنچه درباره این دختر نوجوان اتفاق افتاده بسیار تعجب آور است اما بدیهی است عدم تماس نور آفتاب با پوست او به علت مصرف زیاد كرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا عامل اصلی این مشكل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha