سلامت نیوز :رئیس قطب اورولوژی ایران «مركز پزشكی شهید لبافی‌نژاد» از ابداع جدید درمان تنگی مادرزادی لگنچه كلیه برای نخستین بار در جهان خبر داد.

به گزارش  فارس ، ناصر سیم‌فروش امروز در یك نشست خبری در در بیمارستان لبافی‌نژاد برگزار شد، اظهار داشت: یكی از انسداد‌های شدید كلیه، انسداد توسط عروق غیرطبیعی است كه از روی لگنچه عبور می‌كند و به طور سنتی برای رفع تنگی لگنچه كلیه ناشی از عروق فرعی، عمل پیلو پلاستی یا بریدن لگنچه كلیه و دوختن مجدد آن به حالب انجام می‌شود كه عملی پیچیده بوده و طولانی است.

وی گفت: در روش ابتكاری جدید كه به روش لاپاراسكوپی و از چند سوراخ 5 میلی‌متری در زیر دید مانیتور انجام می‌شود فقط ورید اضافی حذف و شریان به بالا منتقل و ثابت می‌شود و در نتیجه به علت رفع فشار بر لگنچه تنگی برطرف و اتساع كلیه برطرف می‌شود.

سیم‌فروش با اشاره به اینكه از محسنات روش جدید عدم نیاز به بریدن و دوختن لگنچه در نتیجه عدم گذاشتن سوند داخلی خواهد بود، افزود: در این روش دیگر نیاز به سیستوسكوپی بعد از عمل برای خروج سوند داخلی از بین می‌رود و نیاز به گذاشتن درن نیز نخواهد بود.

وی تصریح كرد: در این روش جدید نیاز به برش‌های اضافی از بین رفتن و هم طول عمل بسیار كوتاهتر شده و درد بعد از عمل نیز بسیار كمتر می‌شود.

سیم‌فروش گفت: با عكسبرداری‌های بعد از عمل و پیگیری‌های طولانی‌مدت موفقیت این عمل ثابت شده است كه در طی 3 مقاله در اطفال و بالغان در تنها مجله ‌جهانی آندویورولوژی و تنها مجله جهانی ارولوژی اطفال، نتایج تفصیلی آن به چاپ رسیده است.

وی خاطرنشان كرد: مطالعه این مقاله نیز توسط پرفسور كلی‌من، رئیس انجمن آندویورولوژی جهانی به تمام جراحان كلیه جهان توصیه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha