سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از طراحی و تولید جعبه كمك‌های اولیه مخصوص خودرو برای نخستین‌بار در كشور خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینكه برای خودروهای سبك و سنگین كشور كپسول‌های آتش‌نشانی طراحی و تولید شده است اما كمبود یك جعبه كمك‌های اولیه در خودروها كاملأ احساس می‌شود، افزود: در این راستا برای نخستین‌بار در كشور با همكاری سازمان راهنمایی و رانندگی و كارخانه‌های خودروساز طراحی و تولید جعبه كمك‌های اولیه مخصوص خودرو انجام می‌شود.

وی بیان كرد: در زمان حاضر جمعیت هلال‌احمر جعبه كمك‌های اولیه بسیاری با كاربردهای مختلف در كشور تولید كرده است و در این راستا با توجه به فضای خودروها، جعبه كمك‌های اولیه مخصوص خودرو را برای نگهداری وسایل امدادی و استفاده در جراحت‌های تصادفات طراحی و تولید می‌كند.

مظفر تصریح كرد: رانندگان نیز در این راستا با كاربرد این جعبه كمك‌های اولیه مخصوص خودرو آشنا و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند زیرا تمام رانندگان باید در وهله نخست بتوانند در زمان‌هایی كه دچار تصادف می‌شوند در صورت امكان با وسایل این جعبه كمك‌های اولیه فرآیند درمان مجروحیت و خودامدادی خود را تا قبل از رسیدن نیروهای امدادی و اورژانس انجام دهند.

مظفر خاطر نشان كرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در حال حاضر برای طراحی و تولید انبوه جعبه كمك‌های اولیه مخصوص خودرو كه برای نخستین‌بار در كشور صورت می‌پذیرد با كارخانه‌های خودرو‌ساز از جمله ایران خودرو وارد مذاكره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha