سلامت نیوز : رئیس انجمن سرطان ایران گفت: افراد بالای 50 سال باید برای پیشگیری از سرطان روده به طور سالانه آزمایش تشخیصی و تست سالانه مدفوع انجام دهند.

عبدالله فضلعلی زاده در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: سرطان روده بزرگ دومین سرطان شایع زنان كشور بعد از سرطان سینه و چهارمین سرطان شایع مردان در ایران است كه همواره جزو علل شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران قلمداد می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع بالای مرگ و میر بیماری سرطان روده در كشور و لزوم شناسایی افراد در مراحل ابتدایی ضروری است افراد بعد از سن 50 سالگی به طور سالانه آزمایش‌های لازم را انجام دهند.

رئیس انجمن سرطان ایران با اشاره به اینكه سرطان سومین عامل مرگ در ایران به شمار می‌رود كه علت آن نیز استفاده غیر صحیح از كودهای شیمیایی، مصرف غذاهای آماده و نوشابه‌های گازدار و استعمال سیگار است، تصریح كرد: حدود 18 تا 20 درصد تمام مردم در طول عمر خود به سرطان دچار می‌شوند كه ایران نیز از این مسئله مستثنا نیست.

وی در پاسخ به این پرسش كه وضعیت درمان سرطان‌ها به خصوص سرطان روده در كشور به چه صورت است، اظهار داشت: با وجود مرگ و میر بالای این بیماری در كشور و بی‌علامت بودن آن می‌توان برای درمان امیدوار بود زیرا این بیماری به دلیل اینكه درمان كامل آن در مراحل اولیه امكانپذیر است لزوم شناسایی افراد در مراحل ابتدایی ضروری است.

فضلعلی زاده تأكید كرد: افراد باید بعد از سن 50 سالگی تست سالانه آزمایش مدفوع را برای شناسایی خون مخفی در مدفوع خود را انجام دهند و در این راستا آزمایش كولونوسكوپی را نیز هر 10 سال یكبار باید برای همه مردم انجام شود تا منجر به شناسایی پولیپ‌ها و دیگر موارد مراحل ابتدایی سرطان روده شود، زیرا درمان در این مرحله بسیار آسان است و با كیفیت بهتری همراه خواهد بود.

رئیس انجمن سرطان ایران خاطرنشان كرد: بهترین روش برای پیشگیری در زمینه سرطان روده در كشور آگاه سازی آحاد جامعه است زیرا معتقدیم مردم در صورت آگاهی و داشتن اطلاعات لازم بهترین روش‌ها را برای حفظ سلامتی خود در مسیر زندگی‌شان لحاظ می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha