سلامت نیوز : برای مقابله با پدیده چاقی و اضافه وزن در كودكان، سازمان جهانی بهداشت، تبلیغات خوراكی های ناسالم را محدود می كند.
 
به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی روماندی نیوزسوئیس خبر داد: دست كم 43 میلیون كودك زیر پنج سال در دنیا به چاقی مفرط و یا اضافه وزن مبتلا هستند.
سازمان جهانی بهداشت قصد دارد با كاهش تبلیغات مربوط به خوراكی ها و نوشیدنی های حاوی مقادیر زیاد چربی، قند و نمك با موج جدید بروز چاقی در كودكان مقابله كند.
دكتر تیم آرمسترانگ هماهنگ كننده سیاست های پیشگیرانه سازمان جهانی بهداشت در آستانه برگزاری مذاكرات شورای اجرایی این سازمان در خصوص چاقی و اضافه وزن، اعلام كرد: باید كودكان را در مقابل بازار تبلیغات مواد خوراكی در امان نگاه داشت.
این گزارش حاكی است: اضافه وزن در دوران كودكی نه تنها خطر ابتلا به چاقی مفرط و ابتلا به انواع بیماری را در بزرگسالی افزایش می دهد، بلكه مشكلاتی چون فشار خون بالا و مقاومت به انسولین را در همان سنین كودكی ایجاد می كند.
سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل متحد اقدام جهانی را به منظور كاهش تاثیرات تبلیغات تجاری مواد خوراكی سرشار از اسیدهای چرب اشباع، اسیدهای چرب ترانس، قندهای آزاد و نمك، خواستار شد و بر حمایت از كودكان در برابر بازار تبلیغات گسترده این مواد ، تاكید كرد.
بر پایه این گزارش، سالانه 35 میلیون نفر از مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری های تنفسی حاد و دیابت جان خود را از دست می دهند كه این آمار رو به افزایش، هم اكنون 60 درصد از آمار مربوط به مرگ و میر را در كشورهای پیشرفته تشكیل می دهد. این در حالی است كه عادات نادرست تغذیه مهمترین عامل ابتلا به این بیماری ها بشمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha