سلامت نیوز :دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه گفت: هزینه زایمان بدون ‌درد یك‌ چهارم تا یك‌ پنجم سزارین است. بنابراین این روش زایمان، هزینه كمتری نسبت به سزارین تحمیل می‌كند.

دكتر علیرضا سلیمی در گفت وگو با خ ایسنا، افزود: سازمان‌های بیمه‌گر به خوبی هزینه‌های زایمان بدون ‌درد را پوشش می‌دهند حتی سازمان‌ بیمه‌گر سخت‌گیری مانند تامین اجتماعی نیز مبالغی هرچند كم و ناكافی را برای این نوع زایمان پرداخت می‌كنند.

وی در ادامه گفت: مراكز درمانی زیادی در تهران اعم از دانشگاهی، خصوصی و تامین اجتماعی زایمان بی‌درد را انجام می‌دهد.

سلیمی با بیان اینكه یكی از معضلات مهم بهداشتی كشور میزان بالای سزارین است، تصریح كرد: سزارین برای مادر و كودك عوارض و برای دولت هزینه‌های بسیار زیادی به همراه دارد و در دنیا، این روش متداولی برای به دنیا آوردن نوزاد نیست.

مدیر گروه بیهوشی بیمارستان لقمان با بیان اینكه درد زایمان یكی از دلایل تمایل زنان به سزارین است، گفت: با رواج زایمان بدون ‌درد می‌توانیم آمار بالای سزارین در ایران را كاهش دهیم البته در سال‌های اخیر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشكی در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته‌اند. در نتیجه استفاده از زایمان بدون‌ درد در كشور به طور چشمگیری افزایش پیدا كرده است به گونه‌ای كه از این روش در بیمارستانهای‌ شهرهای مختلف از جمله شهرهای كوچك مانند برازجان استفاده می‌شود.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی درباره مزایای زایمان بی درد نسبت به سزارین اظهار كرد: سزارین یك عمل جراحی است كه طی آن، شكم با استفاده از تیغ شكافته می‌شود و بیمار در طول عمل نیاز به بیهوشی و تزریق خون پیدا می‌كند. علاوه بر آن در بیمارستان بستری می‌شود اما زایمان مربوط به فیزیولوژی بدن است و عمل جراحی محسوب نمی‌شود در نتیجه مشكلات بسیار كمتری برای مادر و نوزاد در مقایسه با سزارین ایجاد می‌شود.

سلیمی در پایان تاكید كرد: نوزادانی كه به روش زایمان طبیعی متولد می‌شوند در مقایسه با نوزادانی كه با روش سزارین به دنیا می‌آیند در طولانی مدت مشكلات كمتری در زمینه‌های مختلف مانند عفونت پیدا می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha