سلامت نیوز :رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیشترین هزینه های درمانی مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی است اظهار داشت: 70 درصد بودجه درمانی کشور صرف این بیماریها می شود.
دکتر محمدجواد زیبایی نژاد با اشاره به تغییر شیوه زندگی مردم در جوامع امروزی، به مهر گفت: بیش از 50 درصد مرگ و میرها در منطقه خاورمیانه ناشی از بیماریهای عروق کرونر است.

این متخصص قلب و عروق با عنوان این مطلب که حدود 70 درصد هزینه های بهداشتی و درمان کشورهای خاورمیانه که ایران نیز در این منطقه قرار دارد صرف درمان بیماریهای قلبی و عروقی می شود، افزود: متاسفانه افزایش بیماریهای قلبی و عروقی منجر به بروز سکته های قلبی و مغزی می شود.

وی در تشریح زمینه های ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در کشور اظهارداشت: احتمال بروز سکته قلبی در افرادی که فشارخون، دیابت، چاقی و اضافه وزن دارند و مواد دخانی مصرف می کنند به مراتب بیشتر از افراد عادی است که هیچکدام از این علائم و امراض را ندارند.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه بروز سکته قلبی در افرادی که فشار خون دارند دو برابر بیشتر از جمعیت عادی کشور است، ادامه داد: افرادی که فشار خون و دیابت را با هم دارند، 6 برابر بیشتر از کسانی که سالم هستند در معرض ابتلا به سکته های قلبی قرار دارند.

زیبایی نژاد با توصیه به مردم مبنی بر پرهیز از مصرف زیاد غذاهای آماده و فست فود، افزود: کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی مناسب، یکی دیگر از معضلات زندگی امروزی به ویژه در شهرها است که سلامت مردم را تهدید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha