سلامت نیوز :عمل بالون آنژیوپلاستی ورالو پلاستی كودكان برای نخستین بار در شرق كشور با موفقیت در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام شد.

دكتر بهزاد علیزاده عضو هیات علمی گروه قلب كودكان دانشگاه علوم پزشكی مشهد، گفت: عمل بالون آنژیوپلاستی بر روی كودك 12 ساله مبتلا به كواركتاسیون شدید آئورت و بالون رالو پلاستی بر روی یك كودك هشت ساله مبتلا به تنگی شدید دریچه آئورت با موفقیت در این بیمارستان انجام شد.

دكتر علیزاده افزود:‌ كواركتاسیون آئورت یكی از اختلالات مادرزادی قلب كودكان به شمار می‌رود كه در نوع شدید نیازمند مداخله و معالجه سریع است و می‌توان به منظور جلوگیری از عوارض جانبی در گروه‌های سنی پائین از روش‌های غیرتهاجمی استفاده كرد.

بر اساس اعلام وب‌دا، وی كاهش عوارض پس از عمل، جلوگیری از طولانی شدن زمان عمل و بستری شدن بیمار در بیمارستان را از مزایای این عمل برشمرد و افزود: در گذشته كودكان بیمار برای انجام عمل‌های غیر تهاجمی به مراكز دیگر اعزام می‌شدند كه از این پس انجام این عمل در بیمارستان امام رضا (ع) میسر شده است و متخصصان توانمند این مركز، آمادگی ارائه خدمات به بیماران شرق كشور را دارا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha