سلامت نیوز :  به گفته یک داروساز، اغلب گیاهان دارویی با نظر پزشک معالج می‌توانند به عنوان مکمل در درمان بیماری‌ها استفاده شوند و این در حالی است که تعدادی از آنها نیز می‌توانند داروهای موثر برای درمان بیماری باشند.

دکتر فراز مجاب در گفت وگو با  ایسنا، گفت: خواص تعدادی از گیاهان دارویی به عنوان داروی موثر بیماری‌ها ثابت شده که برخی بیماری‌های کبد و گوارش از جمله این بیماری‌ها است.

وی افزود: اکثر گیاهان معطر و حاوی اسانس به عنوان ضد نفخ کاربرد دارند. رازیانه، نعناع و بابونه از جمله آنها هستند كه اثر ضد گرفتگی (اسپاسم) گوارشی دارند و به صورت خام و یا عصاره، اسانس و عرقیات می‌توان از آنها استفاده کرد.

دكتر مجاب  ادامه داد: گروه دوم بیماری‌هایی که با گیاهان قابل درمان هستند، بیماری‌های التهابی معده است که بابونه شیرازی و شیرین بیان بر آنها موثر بوده، اثرات ضد التهاب خوبی دارند و نوعی مسکن التهاب معده محسوب می‌شوند.

این داروساز تصریح کرد: معروف‌ترین گیاه موثر بر درمان یبوست، سنا بوده ضمن این که روغن کرچک و روبارب نیز توصیه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه اطمینان کامل به هر فروشنده گیاهان دارویی باید ملاک درمان بیماری‌ها با این گیاهان باشد، یادآور شد: مشورت با پزشک در خصوص استفاده از هر نوع گیاه دارویی توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha