سلامت نیوز :رئیس ‌كل سازمان نظام پرستاری كشور گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هم ‌اكنون در 12 بیمارستان دولتی و خصوصی تهران به صورت آزمایشی در حال اجرا است و پس از آن این قانون در كل كشور اجرایی می‌شود.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار كرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هیچ مزایایی برای دولت ندارد ولی به افزایش درآمد پرستاران كمك می‌كند. به این صورت كه چك‌ لیست‌های ارزیابی عملكرد در اختیار پرستاران قرار می‌گیرد و بر اساس عملكرد پرستاران، پرداختی آنها افزایش می‌یابد.

وی افزود: بر اساس این قانون افزایش دریافتی پرستاران بیش از 2 برابر است و بسته به میزان تلاش پرستاران، پرداختی آنها هم افزایش می‌یابد، اما از افزایش حقوق خبری نیست.

میرزابیگی با اشاره به اینكه آزمون استخدامی 23 هزار پرستار جدید ششم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح كرد: در حال حاضر با كمبود نیروی پرستار به‌ ویژه پرستار مرد مواجه هستیم. با این وجود قانون ارتقای بهره‌وری معطل پرستار زن و یا مرد نمی‌شود و استخدام پرستاران جدید انجام می‌شود.

رئیس‌ كل سازمان نظام پرستاری كشور خاطرنشان كرد: با توجه به توافقات انجام شده با وزارت بهداشت، در سه سال گذشته سهمیه پذیرش دانشجوی دختر و پسر در رشته پرستاری از ظرفیت 80 به 20 درصد و 60 به 40 درصد تغییر یافته است، ولی به دلیل اینكه حاصل این تغییرات چهار سال بعد و پس از فارغ‌التحصیلی این دانشجویان مشاهده می‌شود، نتیجه تغییرات را سال آینده خواهیم دید.


وی درباره اجرای قانون انطباق جنسیتی پرستاران در مراكز درمانی، اظهار كرد: در حال حاضر امكان اجرای این قانون در بیمارستان‌های كشور وجود ندارد، مگر در موارد خاص كه آن هم پس از سنجیدن شرایط انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha