وقت گذراندن با فرزند به معنی اوقات خوش تفریحی است كه در آن والدین با فرزندانشان یك فعالیت مشترك و لذت‌بخش را انجام می‌دهند.

سلامت نیوز :وقت گذراندن با فرزند به معنی اوقات خوش تفریحی است كه در آن والدین با فرزندانشان یك فعالیت مشترك و لذت‌بخش را انجام می‌دهند.

معصومه افسری، كارشناس اداره روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برخی از فعالیت‌ها مانند غذا خوردن تمام اعضای خانواده با یكدیگر و صحبت كردن، باعث گردهمایی و نزدیكی اعضای خانواده می‌شود و اگر یكی از اعضای خانواده غذای خود را جداگانه بخورد همبستگی لازم در خانواده از بین می‌رود.

وی افزود: وقت گذراندن با فرزندان و صرف اوقات خوش با آنها می‌تواند به صورت یك فعالیت جمعی با حضور تمام اعضای خانواده و با خانواده‌های دیگر باشد همچنین این فعالیت‌ها می‌تواند به صورت اختصاصی بین مادر یا پدر و فرزند صورت گیرد.

كارشناس اداره روان تصریح كرد: ایجاد لحظه‌های شاد و لذت‌بخش در فضای خانواده كار دشواری نیست و فقط كافی است والدین بدانند كه چگونه موقعیت‌های عادی و روزمره را به لحظاتی شاد و مفرح برای فرزندانشان تبدیل كنند.

وی ادامه داد: برخی از والدین تصور می‌كنند همین كه برای فرزندان اسباب‌بازی‌های مختلف تهیه كنند یا برای آنها كارهای مختلف انجام دهند، كافی است و بچه‌ها با این وسایل و فعالیت‌ها سرگرم می‌شوند و دیگر نیازی به وقت گذراندن با فرزندان نیست.

به گفته وی، فرزندان وقت گذراندن با والدین را از اسباب‌بازی‌ها و سایر فعالیت‌ها بیشتر دوست دارند.

افسری گفت: دوست شدن با فرزند و بهبود بخشیدن رابطه با او، درك كردن فرزند و شناخت دقیق‌تر وی و كمك به رشد و ارتقاء كودك از اهداف وقت گذراندن با فرزندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha