تغییرات غلظت آلاینده ها نشان می دهد از زمانی كه اثرات سوخت جدید وارد هوا شده برخی آلاینده ها افزایش و برخی دیگر همچون مونوكسیدكربن وهیدروكربنات كاهش یافته است و این مسئله ربطی به تولید بنزین جدید ندارد.

سلامت نیوز: تغییرات غلظت آلاینده ها نشان می دهد از زمانی كه اثرات سوخت جدید وارد هوا شده برخی آلاینده ها افزایش و برخی دیگر همچون مونوكسیدكربن وهیدروكربنات كاهش یافته است و این مسئله ربطی به تولید بنزین جدید ندارد.
رییس اداره سلامت ومحیط كار وزارت بهداشت در خصوص كیفیت بنزین های مصرفی گفت: با توجه به مشورت هایی كه با كارشناسان وزارت نفت داشتیم تكنولوژی جدیدی برای تولید بنزین در حال اجراست و با بررسی های صورت گرفته عدد اكتان در بنزین فعلی بیشتر از بنزین قبلی است.
دكتر ندافی در خصوص وجود بنزن در سوخت جدید ابراز داشت: وجود میزان بالای بنزن در بنزین صحیح است ولی این مسئله برای این برهه و تغییر سوخت نیست به طوریكه از ماههای قبل وجود بنزن در آلاینده ها محسوس بوده و تا كنون به چند برابر غلظت استاندارد رسیده است. همچنین تغییر سوخت از بنزین به گاز هم به طور كلی در افزایش آلودگی هوا موثر بوده و میزان بالای اوزون در هوا مربوط به همین شیفت سوخت است.
وی درباره عدم توانایی ایران برای رعایت استانداردهای جهانی آلودگی هوا گفت: استانداردهایی كه در سال جاری اعلام شده بسیار سخت گیرانه تر بوده ورعایت آن امكان پذیر نیست چراكه ما باید اول در خصوص مسائلی همچون استاندارد خودروها، میزان اندازه گیری سوخت وگوگرد گازوئیل وكنترل پدیده گرد وغبار مهارت كسب كنیم و بعد با رعایت استانداردها باعث كاهش آلودگی هوای شهری شویم.
رییس اداره سلامت ومحیط كار وزارت بهداشت عنوان كرد: وزارت بهداشت باید دارای یك مركز مستقل برای كنترل كار بقیه ایستگاههای سنجش آلودگی هوا باشد و متاسفانه با وجود خرید دستگاههای مجهز برای كنترل آلودگی، این كار هنوز در اولویت دانشگاهها و معاونین بهداشتی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha