دبیر انجمن صرع اعلام كرد: با كمك شركت‌های دارویی درصدد هستیم تا زمینه تولید مشابه داروهای خارجی در داخل كشور فراهم شود و سازمان‌های بیمه‌گر آنها را تحت پوشش قرار دهند

تلاش انجمن صرع برای تولید دارو های مشابه خارجی
سلامت نیوز : دبیر انجمن صرع اعلام كرد: با كمك شركت‌های دارویی درصدد هستیم تا زمینه تولید مشابه داروهای خارجی در داخل كشور فراهم شود و سازمان‌های بیمه‌گر آنها را تحت پوشش قرار دهند.

دكتر كوروش قره گوزلی در گفت وگو با ایسنا، افزود: تمام داروهای صرع،‌در ایران موجود است اما متاسفانه سازمان‌های بیمه‌گر، این داروها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. به عنوان مثال قیمت یك دانه قرص «كپرا»، 2500 تومان است این در حالیست كه برخی از بیماران باید روزانه سه عدد از این قرص بخورند. به همین دلیل گاهی اوقات به‌ ناچار با وجود نیاز بیماران به این داروها، آن‌ها را تجویز نمی‌كنیم چون بیمار توان مالی تهیه این داروها را ندارد.

وی با بیان اینكه بیماری صرع در ایران بسیار شایع است، گفت: حدود 700 هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا هستند كه بیماری 20 درصد از آنها شدید است به طوری كه ادامه زندگی آنان به مصرف دارو بستگی دارد.

دبیر انجمن صرع با اشاره به روز ملی صرع اظهار كرد: با توجه به شیوع بالای صرع در ایران و توصیه سازمان بهداشت جهانی، اول بهمن ماه را به عنوان روز ملی صرع در نظر گرفته‌ایم كه مصادف با فوت ورزقان - یكی از بنیانگذاران انجمن صرع - است كه بر اثر ابتلا به بیماری صرع از دنیا رفت.

قره گوزلی در پایان درباره ابتلای سالمندان به بیماری صرع گفت: كودكان و سالمندان بیشتر به صرع مبتلا می‌شوند. صرع در سالمندان به علت شرایط خاص جسمانی آنان شیوع بیشتری نسبت به جوانان دارد و خطرات زیادی را برای بیماران در این گروه سنی به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha