سلامت نیوز : مدیركل دفتر توسعه منابع فیزیكی و امور عمرانی وزارت بهداشت از حدود 32 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت در قالب 345 بیمارستان در سطح كشور خبر داد و گفت: طرح 540 تختخوابی جایگزین بیمارستان شهدای تجریش و بیمارستان امام خمینی (ره) تهران تصویب شده و به زودی وزارت مسكن عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان‌ها را آغاز می‌كند.

مهندس سید محمد مهدی كلانتریان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این كه از ابتدای دولت نهم تاكنون حدود 12 هزار تخت بیمارستانی در قالب 120 بیمارستان در كشور احداث شده است، گفت: برخی از این بیمارستان‌ها از سوی وزارت مسكن به عنوان بازوی وزارت بهداشت در ساخت بیمارستان انجام و توسط وزارت بهداشت تجهیز شده و برخی نیز توسط دانشگاه‌های علوم پزشكی و زیر نظر مهندسین وزارت بهداشت ساخته و تجهیز شده است.

وی از حدود 46 هزار تخت بیمارستانی در حال مطالعه، طراحی و ساخت در كشور خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت این تعداد تخت بیمارستانی در طول تاریخ وزارت بهداشت بی‌سابقه است‌. این تعداد تخت در دست ساخت تقریبا برابر50 درصد تخت‌های موجود كشور است.

مهندس كلانتریان افزود: بر این اساس 345 بیمارستان در سطح كشور در حال ساخت است كه حدود 32 هزار تخت بیمارستانی را شامل می‌شود. حدود 140 مورد از این بیمارستان‌ها توسط وزارت مسكن و حدود 200 مورد نیز توسط وزارت بهداشت در حال ساخت است. بزرگترین این بیمارستان‌ها، 540 تختخوابی هستند كه با احتساب تخت‌های تخصصی، مجموع تخت‌هایشان به 700 می‌رسد.

مدیركل دفتر توسعه منابع فیزیكی و امور عمرانی وزارت بهداشت همچنین از مطالعه و طراحی حدود هشت هزار و 500 تخت خبر داد و افزود: حدود شش هزار تخت از این پروژه‌ها در كمیسیون ماده 32 معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در حال بررسی است. علاوه بر آن تعداد زیادی طرح مصوب دولت هم مطرح است كه هنوز به كمیسیون ماده 32 معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری ارسال نشده‌اند؛ چرا كه تا مصوبات این طرح‌ها از طرف دولت به وزارت بهداشت ابلاغ نشود، نمی‌توانیم اسناد را آماده و به معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری بفرستیم. در این زمینه باید گفت كه حداقل ساخت 40 بیمارستان در شش سفر استانی اخیر مصوب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha