سلامت نیوز : عضو هیات رییسه كمیته حمایت از حقوق معلولان در مجلس با اشاره به آزمون وزارت بهداشت و درمان و استخدام معلولان واجد شرایط، گفت: كمیته پیگیر استخدام سه درصد از معلولان در وزارت بهداشت است.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار كرد: با توجه به اینكه قانون مشخص كرده سه درصد از سهمیه استخدام كلیه دستگاه‌های اجرایی باید از میان معلولان باشد اما متاسفانه آموزش و پرورش علی‌رغم اینكه خود وزیر، كه زمانی در مجلس بود، در مورد عدم اجرای این قانون تذكراتی می‌داد ولی در اجرا، خودشان هم از جمله كسانی بودند كه این مساله را رعایت نكرد.

وی افزود: در جلسه هفته گذشته كه در سازمان بهزیستی داشتیم، فراكسیون تاكید كرد كه از وزیر بهداشت قول اجرای این امر را بگیریم و فراكسیون نیز نظارت داشته باشد كه سه درصد از معلولان واجد شرایط استخدام شوند.

وی با بیان اینكه این مساله به روحیه معولان بسیار تاثیرگذار است، افزود: این تاثیرگذاری در ارتقای توان جسم و روح آنها موثر است. زیرا معلولیت ناتوانی نیست و معلولان ظرفیت‌ها و استعدادهایی دارند كه می‌توان از آن استعدادها و توانایی‌ها در سایر زمینه‌ها مانند مسابقات پاراالمپیك استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha