پزشكان هشدار دادند مادرانی كه در دوران بارداری رژیم می‌گیرند، نوزادان خود را در معرض خطر كاهش ضریب هوشی قرار می‌دهند.

سلامت نیوز : پزشكان هشدار دادند مادرانی كه در دوران بارداری رژیم می‌گیرند، نوزادان خود را در معرض خطر كاهش ضریب هوشی قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها تایید می‌كند كه وقتی مادران در زمان بارداری اقدام به رژیم گرفتن می‌كنند، ‌بویژه در سه ماهه اول ریزمغذی‌ها و كالری‌های ضروری و حیاتی در بدن كاهش می‌یابد و این روند روی رشد مغزی جنین تاثیر و پیامد نامطلوبی می‌تواند داشته باشد. هرچند در ابتدا آزمایشات روی جانداران آزمایشگاهی مخصوصا میمون‌ها صورت گرفته اما پزشكان تاكید دارند كه این یافته در مورد انسان نیز صدق می‌كند.

این بررسی در مجله پیشرفت‌های آكادمی ملی علوم آمریكا منتشر شده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، دكتر توماس مك دونالد متخصص مركز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در آمریكا كه سرپرستی این آزمایشات را بر عهده داشته خاطرنشان كرد: این مطالعه بیش از پیش بر اهمیت سلامت و تغذیه مناسب مادر در دوران بارداری تاكید می‌كند.

وی تصریح كرد: فقدان ریزمغذی‌ها در بدن مادر روی ارتباطات بین سلولهای مغزی در نوزادان تاثیرگذار است تا جایی كه حتی فعالیت صدها ژن را نیز می‌تواند تغییر دهد. این تغییرات رشد و نمو سلولهای مغزی را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت به كاهش ضریب هوشی كودك منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha