نوعی دماسنج جدید مجهز به باطری قوی ساخت یك شركت تولید كننده تجهیزات دیابتی در آمریكا به زودی می‌تواند تا حد زیادی از تعداد زخم‌های پا و موارد قطع این عضو در مبتلایان به دیابت بكاهد

سلامت نیوز : نوعی دماسنج جدید مجهز به باطری قوی ساخت یك شركت تولید كننده تجهیزات دیابتی در آمریكا به زودی می‌تواند تا حد زیادی از تعداد زخم‌های پا و موارد قطع این عضو در مبتلایان به دیابت بكاهد.
 این وسیله هشدار دهنده در واقع پیشگویی می‌كند كه مشكلات و بیماری فرد به حدی رسیده كه وی را در معرض خطر آسیب دیدن پاها و یا حتی قطع عضو در صورت عدم رعایت اقدامات و احتیاط‌های لازم قرار خواهد داد.

این وسیله ساخت شركت «دیابتیكا سالوشن» در آمریكا هم چنین برای كاربران خانگی مبتلا به دیابت و افرادی كه تا حدودی دچار آسیب‌های عصبی هستند نیز قابل استفاده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، پزشكان و طراحان دماسنج جدید می‌گویند: این وسیله با استفاده از نور مادون قرمز قادر است تغییرات در حرارت پاها را اندازه گیری كند چرا كه افزایش حرارت و دمای پاها در واقع نشانه‌ای مهم از بروز التهاب و آسیب دیدگی است.

اطلاعات حاصل از این ابزار به بیمار هشدار می‌دهد كه در معرض ایجاد زخم پا است و این هشدار حتی پیش از آسیب دیدن سطح پوست بیمار را مطلع می‌كند تا برای معالجه به موقع و درمان سریعتر اقدام نماید.

دماسنج جدید كاربرد روزانه دارد و اكنون یك آزمایش بالینی بزرگتر در بیمارستان دانشگاه اوسلو در نروژ روی عملكرد آن در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha