سلامت نیوز : برگزیده شانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی با ارائه طرحی درخصوص انتقال بیماری هپاتیت B  بین بیمار و دندانپزشك رتبه دانشجویی را در شانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی كسب كرده است.
نیما محبوبی، در گفت و گو با وب‌دا درباره طرح خود در این جشنواره گفت: این طرح به عنوان یك طرح مروری جنبه‌های مختلف بیماری هپاتیت B‌ را در جامعه دندانپزشكی بررسی كرده است.
محبوبی اهمیت بررسی هپاتیت B‌ در جامعه دندانپزشكی را لازم و ضروری دانست و گفت: اهمیت انتقال این بیماری برای جامعه دندانپزشكی 3 تا 6 برابر جامعه عادی بوده و اكثر مطالعات صورت گرفته بر نمونه خون دندانپزشكان در دوره‌ای صورت گرفته كه واكسیناسیون هپاتیت هنوز معروف نبوده است.
وی ادامه داد: براساس گزارش‌هایی كه از مراكز تحقیقاتی آمریكا به دست آمده حدود 9 دندانپزشك باعث انتقال هپاتیت B‌ به بیماران بوده‌اند.
برگزیده شانزدهمین جشنواره رازی در ادامه با اشاره به اینكه نوع نگرش دندانپزشكان و بیماران می‌تواند عاملی مهم برای انتقال بیماری باشد گفت: در مطالعات صورت گرفته در طرح انتقال هپاتیت B‌ از داندانپزشك به بیمار مشخص است كه بسیاری از بیماران در وهله اول ترجیح می‌دهند كه پزشكان حتماً بیماری خود را بیان كنند و بعد به درمان آنها بپردازند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha