یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 23710

مصرف ظروف پلاستیكی می تواند باعث ابتلا به بیماریهای مختلفی مانند بی خوابی، خستگی و حتی ابتلا به سرطان شود.

سلامت نیوز : مصرف ظروف پلاستیكی می تواند باعث ابتلا به بیماریهای مختلفی مانند بی خوابی، خستگی و حتی ابتلا به سرطان  شود.
معاون مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار وب دا درباره تاثیرات مضر ظروف پلاستیكی گفت: ظروف پلاستیكی از هرنوعی كه باشد از فومی گرفته تا براق و سفید دارای تركیباتی است كه مضر بوده و در اثر درجه حرارت غذا و تماس با چربی و اسید، مواد تشكیل دهنده اش جدا شده و داخل مواد غذایی می شود و در صورت استفاده مصرف كننده، خطرات زیادی را درپی دارد.
مهندس سید رضا غلامی ادامه داد: مضرات استفاده از ظروف پلاستیكی با افزایش زمان ماندن غذا در این ظروف بیشتر شده و اسید های مضری وارد غذا می شود.
وی درخصوص خطرات حاصل از مصرف ظروف پلاستیكی گفت: استفاده از این ظروف باعث ایجاد عوارضی همچون بی خوابی و بی حوصلگی شده و در نهایت با مصرف طولانی مدت این ظروف، بعضی تركیبات پرخطر آن همچون مونومر(تركیبی شیمیایی كه جزو مواد نوع Aدر ایجاد سرطان است) وارد مواد غذایی شده و منجر به ابتلای سرطان می شود.
معاون مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت تصریح كرد: ابتلای بیماری با مصرف ظروف پلاستیكی بستگی به سن، ظرفیت افراد و وجود بیماریهای زمینه ای دارد و افرای كه از قبل دارای زمینه ابتلا به سرطان هستند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار می گیرند.
غلامی درباره دلایل اصلی عدم استفاده از ظروف پلاستیكی ابراز داشت: علاوه بر ابتلای افراد جامعه به بیماریهای مختلف، استفاده از ظروف پلاستیكی به دودلیل منع می شود یكی وابستگی ما به تركیبات نفتی از نظر اقتصادی و دور شدن از مصرف مواد طبیعی و دیگری عدم تجزیه این ظروف در طبیعت كه به هر حال بعد از 200 تا 500 سال مجددا وارد آب یا خاك شده و دوباره به سیكل مواد غذایی برگشته و اثرات منفی بر سلامت مواد غذایی می گذارد، بنابراین تولید و استفاده این ظروف هم برای سلامتی انسان، هم برای سلامت محیط زیست مضرات جبران ناپذیری دارد.
وی در پایان با اشاره به این كه توصیه وزارت بهداشت استفاده از ظروف گیاهی به جای پلاستیكی است گفت: به دلیل طبیعی بودن وتجزیه پذیر بودن ظروف گیاهی مصرف آنها از سوی وزارت بهداشت توصیه می شود چراكه مواد تشكیل دهنده این ظروف، نشاسته بوده و جزو مواد خوراكی است كه با بدن انسان سازگار است. به همین دلیل استفاده از ظروف گیاهی از سیاست های كلان وزارت بهداشت اعلام شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha