کارشناس هواشناسی از عبور موج های ضعیفی از ناپایداری ها از روی شمال کشور و آغاز روند کاهشی آلاینده ها طی 24 ساعت آینده خبر داد.

کاهش آلاینده های تهران از فردا

سلامت نیوز: کارشناس هواشناسی از عبور موج های ضعیفی از ناپایداری ها از روی شمال کشور و آغاز روند کاهشی آلاینده ها طی 24 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، فریبا گودرزی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: وضعیت کلی جوی امروز (سه شنبه) در سطح کشور پایدار است و شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، اراک، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز با انباشت آلاینده ها مانند دو روز گذشته روبرو هستند؛ همچنین در شرق سواحل دریای خزر شاهد افزایش ابر و وزش باد هستیم.
وی ادامه داد: بر اساس مدل های هواشناسی، انتظار داریم از فردا (چهارشنبه) وضعیت انباشت آلاینده ها کاهش یافته و به سبب عبور موج های ضعیفی از روی شمال کشور سواحل شمالی ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی میزبان بارش به شکل برف و باران خواهند بود.
گودرزی در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت: هوای تهران امروز صاف تا کمی ابری و غبارآلود است و فردا نیز همین وضعیت ادامه خواهد یافت، ولی انتظار داریم از شدت آلاینده ها کاسته شود و روز پنج شنبه با ورود ناپایداری به تهران وضعیت کیفیت هوا سالم شود.
وی تاکید کرد: این ناپایداری به شکل بارش پراکنده و خفیف برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی خود را نشان می دهد.

***دمای هوای تهران/ سردترین و گرم ترین مناطق کشور
این کارشناس هواشناسی در مورد دمای هوای تهران افزود: کمینه دمای هوای تهران صبح امروز به 3 درجه بالای صفر رسید، این شاخص فردا 4 درجه بالای صفر خواهد بود.
گودرزی در مورد سردترین و گرم ترین مناطق کشور طی 24 ساعت گذشته نیز گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه های ما، فیروزکوه با دمای 8 درجه زیرصفر و کوه سرخ در استان خراسان رضوی با همین دما سردترین و راسک در استان سیستان و بلوچستان با دمای 28 درجه بالای صفر بالاترین دما را داشته اند.
وی همچنین در مورد کیفیت هوای تهران گفت: میانگین شاخص آلودگی روز گذشته 175 و ناسالم برای همه گروه های سنی بود، این شاخص امروز به 177 رسیده است و انتظار داریم با کاهش آلاینده ها از فردا کیفیت هوا تنها برای افراد حساس ناسالم باشد.

***بیشینه دما و ضعیت هوای بعضی شهرهای کشور
اراک ۱4 غبارمحلی
بندر عباس ۲۴ قسمتی ابری
اردبیل ۱۰ افزایش دما
بوشهر ۲۰ نیمه ابری
ارومیه ۱۰ غبارمحلی
بیرجند 16 افزایش دما
اصفهان ۱۵ غبارصبحگاهی
تبریز ۱۲ افزایش ابر
اهواز ۲۳ قسمتی ابری
تهران 13 غبارصبحگاهی
ایلام 17 قسمتی ابری
جزیره ابوموسی 23 کمی ابری
بجنورد ۱۷ قسمتی ابری
جزیره خارک 18 کمی ابری


***وضعیت امروز هوای بعضی شهرهای خاورمیانه
بیروت 17° ابری
ابوظبی 11° مه آلود
تهران 8° غبارآلود
قاهره 17° غبارآلود
امان 14° غبارآلود
کویت 12° صاف
دوحه 18° صاف
مسقط 21° صاف
ریاض 11° صاف
منامه 18° صاف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha