سلامت نیوز :  رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: در طرح جامع این جمعیت و در آینده‌ای نزدیك، نیروهای 147 هلال‌احمر قبل از نیروهای 115 اورژانس در صحنه تصادفات و حوادث سراسر كشور حضور می‌یابند.

ابوالحسن فقیه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: نخستین اقدام در تصادفات، نجات و رهاسازی مصدومان است كه در خصوص فنون این نوع عملیات‌ها در كشور، تنها نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر مهارت دارند كه باید قبل از نیروهای اورژانس در صحنه تصادفات حضور یابند.

وی با بیان اینكه وظیفه اورژانس در تمام حوادث از جمله تصادفات، رسیدگی به امور درمانی و حمل مصدومان به مراكز درمانی است، گفت: كادر پزشكی اورژانس تنها می‌توانند به امور پزشكی مجروحان رسیدگی كنند و فرایند نجات مصدومان از خودروهای آسیب‌دیده بر عهده امدادگران هلال احمر است.

فقیه افزود: امدادگران جمعیت هلال‌احمر با توانایی‌های امدادی بسیار بالا همچنین با تجهیز امكانات از جمله ست‌های هیدرولیك و ست‌های نجات می‌توانند مصدومان تصادفات را در كمترین زمان ممكن از خودرو تصادفی نجات دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این پرسش كه فرآیند اعزام نیروهای 147 هلال‌احمر برای حضور در صحنه حوادث از جمله تصادفات به چه صورت خواهد بود، گفت: در این راستا باید اطلاع رسانی جامع و گسترده‌ای در سراسر كشور صورت پذیرد تا مردم در حوادثی همچون تصادفات با شماره 147 هلال‌احمر تماس حاصل كنند.

* آزمایش 147 هلال‌احمر در 5 استان كشور

وی با اشاره به اینكه شماره 147 هلال‌احمر در حال حاضر به صورت آزمایشی در 5 استان كشور برای حضور امدادگران در صحنه حوادث در حال آزمایش است، تصریح كرد: این طرح ملی بعد از طی مراحل آزمایشی در این 5 استان از سال آینده باید قبل از 115 در صحنه تصادفات حضور یابد.

فقیه خاطرنشان كرد: در آینده‌‌‌ای نزدیك، فرایند عملیاتی كردن حضور نیروهای 147 هلال‌احمر قبل از 115 اورژانس در صحنه تصادفات و حوادث با اطلاع‌رسانی بسیار گسترده‌ای از جمله ساخت تیزرهای تبلیغاتی و پخش آن از رسانه ملی و دیگر رسانه‌های كشور برای آگاه‌سازی آحاد جامعه صورت می‌پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha