یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 23717
سلامت نیوز : تحقیقات نشان می‌دهد كه ورزش یوگا علاوه بر سلامت روحی به سلامت جسمی افراد نیز كمك می‌كند.

به گزارش فارس، افراد ورزش یوگا را انجام می‌دهند تا قدرت، سلامت و آرامش آن‌ها بیشتر شود. این ورزش برای سلامت روحی به افراد توصیه می‌شود. هندی‌های باستان از این ورزش به عنوان جایگزین طب استفاده می‌كردند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد كه انجام ورزش یوگا نه تنها برای سلامت روحی افراد مؤثر و مفید است، بلكه به افرادی كه با مشكلات سلامت جسمانی نیز دست و پنجه نرم می‌كنند، نیز منفعت‌های بسیاری دارد.

سات بیر سینق خالسا، پزشك دستیار مدرسه پزشكی هاروراد گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد كه این ورزش برای تسكین و درمان كمر درد، كم‌خوابی، سردردهای مزمن، چاقی، زانو درد، مشكلات معده، اضطراب و استرس، افسردگی و فشار خون بالا مفید است.

وی افزود: فواید سلامت یوگا بسیار زیاد است زیرا این ورزش روی ارتباط ذهن و بدن تمركز می‌كند.

خالسا افزود: یكی از تأثیرهای واضح ورزش یوگا از بین بردن استرس و فشارهای روحی است.

كارن شرمن، دانشیار دانشگاه واشنگتن گفت: یوگا بدن را مقاوم می‌كند؛ به طوری كه فرد با انجام این ورزش توانایی نشستن به مدت 6 ساعت را بدون حركت پیدا می‌كند.

وی افزود: این ورزش به افراد مختلف كمك می‌كند تا راحت‌تر با مشكلات دردهای جسمانی كنار بیایند و تحمل درد را در افراد بالا می‌برد.

خالسا گفت: تنفس، مدیتیشن و ریلكیسنگ در ورزش یوگا باعث می‌شود كه قدرت حواس افراد افزایش یابد. این ورزش درمان خوبی برای استرس و افسردگی است و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha