تغییرات غلظت آلاینده‌ها نشان می‌دهد از زمانی كه اثرات سوخت جدید وارد هوا شده، برخی آلاینده‌ها افزایش و برخی دیگر مانند مونوكسیدكربن وهیدروكربنات كاهش یافته است و این مسئله ربطی به تولید بنزین جدید ندارد.

رییس اداره سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: تغییرات غلظت آلاینده‌ها نشان می‌دهد از زمانی كه اثرات سوخت جدید وارد هوا شده، برخی آلاینده‌ها افزایش و برخی دیگر مانند مونوكسیدكربن وهیدروكربنات كاهش یافته است و این مسئله ربطی به تولید بنزین جدید ندارد.

دكتر محمد كاظم ندافی درباره كیفیت بنزین‌های مصرفی در كشور، گفت: بر اساس مشورت‌هایی كه با كارشناسان وزارت نفت داشتیم، تكنولوژی جدیدی برای تولید بنزین در حال اجراست و با بررسی‌های صورت گرفته عدد اكتان در بنزین فعلی بیشتر از بنزین قبلی است.

دكتر ندافی در خصوص وجود بنزن در سوخت جدید گفت: وجود میزان بالای بنزن در بنزین صحیح است؛ اما این مسئله برای این برهه و تغییر سوخت نیست به طوری كه از ماه‌های قبل وجود بنزن در آلاینده‌ها محسوس بوده و تاكنون به چند برابر غلظت استاندارد رسیده است. همچنین تغییر سوخت از بنزین به گاز هم به طور كلی در افزایش آلودگی هوا موثر بوده و میزان بالای ازن در هوا مربوط به همین تغییر سوخت است.

وی درباره عدم توانایی ایران برای رعایت استانداردهای جهانی آلودگی هوا، گفت: استانداردهایی كه در سال جاری اعلام شده بسیار سخت گیرانه‌تر بوده و رعایت آن امكان پذیر نیست؛ چرا كه ما باید اول در خصوص مسائلی همچون استاندارد خودروها، میزان اندازه‌گیری سوخت و گوگرد گازوئیل و كنترل پدیده گرد وغبار مهارت كسب كنیم و بعد با رعایت استانداردها باعث كاهش آلودگی هوای شهری شویم.

بر اساس اعلام وب‌دا، رییس اداره سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت باید دارای یك مركز مستقل برای كنترل كار بقیه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا باشد و متاسفانه با وجود خرید دستگاه‌های مجهز برای كنترل آلودگی، این كار هنوز در اولویت دانشگاه‌ها و معاونین بهداشتی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha