وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لیست 645 دانشگاه مورد تایید این وزارت‌خانه را برای استفاده متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارج اعلام و تاکید کرد: متقاضیان در صورت تحصیل در دانشگاه‌هایی غیر از لیست ابلاغ شده، پس از فراغت از تحصیل، مدارک آنها ارزشیابی نخواهد شد.

فهرست دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت

سلامت نیوز:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لیست 645 دانشگاه مورد تایید این وزارت‌خانه را برای استفاده متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارج اعلام و تاکید کرد: متقاضیان در صورت تحصیل در دانشگاه‌هایی غیر از لیست ابلاغ شده، پس از فراغت از تحصیل، مدارک آنها ارزشیابی نخواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، بر همین اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بررسی‌های ویژه این وزارتخانه، نظام‌های رتبه‌بندی QS ،Times و Shanghai که بعضا از پراستنادترین نظام‌های رتبه‌بندی جهانی است را ملاک عمل قرار داده و سالانه فهرست دانشگاه‌های خارجی مجری آموزش علوم پزشکی که مورد تایید می‌باشند را منتشر می‌کند. در این راستا با بررسی‌های کارشناسی مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درنظر گرفتن دانشگاه‌های برتر در رتبه‌بندی‌های OS ،Times و Shanghai لیست نهایی دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت برای ورودی‌های سال تحصیلی 19 ـ 2018 در رشته‌های علوم پزشکی تهیه شده است.

براساس این لیست ۶۴۵ دانشگاه از کشورهای مختلف مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارند که با تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مطابق با رای صادره در دویست و سی و دومین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان خارج از کشور 26 شهریور سال جاری تصویب شد.

این لیست سالیانه مورد بازنگری قرار گرفته و از ابتدای سپتامبر 2018 صرفا دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید بوده و مدارک صادره طبق ضوابط قابل ارزشیابی می‌باشند.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارجی از ابتدای سپتامبر 2018 صرفا به دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کنند و در صورت تحصیل در دانشگاه‌هایی غیر از 645 دانشگاه تایید‌شده، پس از فراغت از تحصیل، مدارک آنها ارزشیابی نخواهد شد.

فهرست دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی 19-2018 را اینجا دریافت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha