سلامت نیوز :یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: 40  درصد افراد بالای 40 سال دچار خرخر می‌شوند که این عارضه باعث بروز عوارض دیگری نیز می‌شود.

دکتر بابک ساعدی در گفت وگو با  ایسنا، گفت: اشکالاتی در تنفس از جمله خرخر کردن زمانی طبیعی فرض می‌شد اما اکنون با توجه به نتایج حاصل از تحقیقات باید گفت مطمئنا اشکالاتی در وضعیت بینی و اعضای مرتبط آن وجود دارد که این عارضه به صورت خرخر بروز می‌کند.

وی افزود: برخلاف تصور عام که انحراف بینی را تنها علت ایجاد خرخر می‌دانند، بزرگی لوزه‌ها، وزن بالا و نسوج لوزه و کام نیز موجب این اختلال می‌شوند.

وی تصریح کرد: به طور کلی دو درصد زنان و 4 درصد مردان خرخر می‌کنند که 70 درصد آنها غیر از خرخر، مشکل قطع تنفس نیز دارند.

دکتر ساعدی ادامه داد: خصوصا افراد چاق در حین خواب به علت قوام عضلات دچار روی هم خوابیدن یا کلپس عضلات می‌شوند و در نتیجه تنفس صدا دار (خرخر) یا قطع تنفس (آپنه) و یا وقفه تنفس در آنها ایجاد می‌شود ضمن اینکه توصیه می‌شود، افراد با این شرایط حتما به متخصص مراجعه کنند چرا که خرخر کردن در درازمدت باعث افزایش فشار خون، ناراحتی‌های قلبی، سکته و عدم تمرکز در طول روز می‌شود.

وی در پایان استفاده از وسایل کمک تنفسی (CPAP) جراحی، انجام منظم ورزش، جلوگیری از مصرف و کاهش وزن را از جمله راه‌های درمانی این عارضه برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha