یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۹
کد خبر: 23727

مجله فوربس لیست 10 كشور دارای شادترین مردم دنیا را منتشر كرده كه معیارهای مختلفی از جمله رضایت از كسب و كار، میزان سطح سلامت جامعه و تأمین اجتماعی و دموكراسی جزء فاكتورهایی بوده است كه این مجله مد نظر قرار داده است.

سلامت نیوز :مجله فوربس مردم كشور نروژ را به عنوان شادترین مردم دنیا معرفی كرد.

به گزارش فارس، مجله فوربس لیست 10 كشور دارای شادترین مردم دنیا را منتشر كرده كه معیارهای مختلفی از جمله رضایت از كسب و كار، میزان سطح سلامت جامعه و تأمین اجتماعی و دموكراسی جزء فاكتورهایی بوده است كه این مجله مد نظر قرار داده است.

به طور كلی همیشه تصور ما این بوده كه پول شادی می‌آورد و با پول ما می‌توانیم هر چه كه نیاز داریم خریداری كنیم و لباس‌ها و غذاهای خوب مصرف كنیم.

اما تحقیقات نشان می‌دهد كه فاكتورهای مهمتر از پول هم در شادی تأثیر می‌گذارند و داشتن سلامتی، وقت آزاد، نداشتن درد و رنج، داشتن توانایی مراقبت از خود و بودن در كنار دوستان و خانواده فاكتورهایی هستند كه شادی را برای افراد فراهم می‌كنند.

طبق اعلام مجله فوربس به ترتیب كشور نروژ، دانمارك، فنلاند، استرالیا و نیوزیلند شادترین مردم دنیا را دارند و بعد از این 5 كشور، كشورهای سوئد، كانادا، سوییس، هلند و آمریكا در رده‌های 6 تا 10 كشورهای شاد قرار دارند.

كارشناسان اعلام كردند كه شادی به معنای این است كه افراد بتوانند بدون ترس نظرات خود را در خانه خود و جامعه خود بیان كنند و حس ایمن بودن و امنیت نیز از دیگر فاكتورهای شادی در جامعه است.

همچنین شادی یعنی داشتن فرصت برای تحصیل كردن و همچنین كارآفرین بودن است. یعنی افراد بتوانند در جامعه خود ایده خود را وارد بازار كسب و كار كنند.

این تحقیقات كشورهای جهان را در سال 2010 در 110 رتبه، طبقه‌بندی كرده است كه این میزان 90 درصد جمعیت كل جهان را پوشش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha