یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۴
کد خبر: 23730
سلامت نیوز :كارشناسان دانشگاه آكسفورد در انگلیس خاطرنشان كردند: افرادی كه در كشورهایی با سیستم بازارهای آزاد زندگی می‌كنند به دلیل استرس ناشی از عدم امنیت و بی‌ثباتی اقتصادی، بیشتر در معرض خطر چاقی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان معتقدند كه استرس ناشی از زندگی كردن در یك سیستم اجتماعی رقابتی و فاقد یك وضعیت رفاهی مناسب و قوی موجب می‌شود مردم در این جامعه به پرخوری روی بیاورند.


طبق مطالعه‌ای كه در مجله «اقتصاد و بیولوژی انسان» به چاپ رسیده، معلوم شد آمریكایی‌ها و انگلیسی‌ها خیلی بیشتر از مردم نروژ و سوئد مبتلا به چاقی هستند.

كارشناسان دانشگاه آكسفورد با مقایسه 11 كشور مختلف دریافتند كشورهایی كه سیستم بازار آزاد دارند، در چنین جوامعی به طور متوسط نرخ ابتلا به چاقی یك سوم بیشتر از كشورهایی است كه از امنیت و ثبات اقتصادی بهره‌مند هستند.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این یافته حاصل تجزیه و تحلیل روی 100 مطالعه مختلف است كه بین سالهای 1994 تا 2004 انجام گرفته بود.

كارشناسان انگلیسی تایید كرده‌اند كشورهایی كه مردم آنها فرصت‌های شغلی زیادی دارند و از امنیت شغلی و درآمد مطلوبی برخوردارند، نرخ ابتلا به چاقی خیلی پایین‌تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha