وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دستاوردهای بسیار طرح تحول نظام سلامت گفت: با اجرای این طرح و حمایت های انجام شده، هم اکنون 35 میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند.

35 میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دستاوردهای بسیار طرح تحول نظام سلامت گفت: با اجرای این طرح و حمایت های انجام شده، هم اکنون 35 میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های بهداشتی و درمانی در شهرستان رودان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای این طرح 240 کلینیک ویژه و شش هزار و 500 مطب تخصصی و فوق تخصصی ایجاد و بیش از 130 میلیون ویزیت با هزینه کمتر از 30 هزار ریال انجام شده است.
وی با بیان این که هم اکنون 96 درصد پوشش بیمه ای در کشور داریم، افزود: البته در صورت وجود سازمانی تحت عنوان رفاه اجتماعی به منظور شناخت افراد و قشرهای محروم، موفقیت های بیشتری در ارائه خدمات تندرستی، بهزیستی و درمانی به آنها خواهیم داشت.
قاضی زاده هاشمی بیان داشت: با اجرای این طرح 90 درصد هزینه ها در برخی موارد درمانی و دارویی و تجهیزات پزشکی برای بیماران بستری از سوی دولت تامین می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موفقیت های حاصل شده در کشور در سال های پس از پیروزی انقلاب، گفت: در بسیاری از شاخص ها از جمله تربیت پزشکان متخصص و فوق تخصص، سلامت مادر و نوزاد و تحقیق و پژوهش پزشکی رشد قابل ملاحظه ای داشتیم.
وی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها 25 هزار دانشجو داشتیم که امروز این رقم به 250 هزار نفر رسیده و تعداد اساتید پزشکی از دو هزار و 900 به 19 هزار نفر افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها هفت هزار متخصص داشتیم در حالی که در حال حاضر سالیانه هفت هزار دانشجوی پزشکی پذیرش می کنیم و تعداد پزشکان متخصص 50 هزار نفر است.
وزیر بهداشت جایگاه ایران اسلامی از حیث تحقیق و پژوهش پزشکی را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه از بسیای از کشورهای منطقه از جمله ترکیه، تمام کشورهای عربی و رژیم اشغالگر قدس بسیار بالاتر قرار داریم.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: جایگاه ایران اسلامی در زمینه پژوهش و تحقیق پزشکی در منطقه اول و در دنیا پانزدهم است.
وی خاطر نشان کرد: شرایط بهداشتی و درمانی کشور قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه نیست و رشد و توسعه بسیاری در این حوزه داشته ایم.
وزیر بهداشت تصریح کرد: البته مشکلاتی در بخش بیماری های غیرواگیر داریم که ناشی از بی تحرکی و مصرف ناصحیح برخی اقلام از جمله قند، شکر و روغن است.
به گفته قاضی زاه هاشمی میانگین مصرف قند، شکر و روغن در کشور بالاتر از متوسط جهانی است که باید این رویه اصلاح شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از پیشرفت های قابل توجهی که در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده، در شاخص سلامت مادر و نوزاد است.
وی اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مرگ مادر 130 نفر در هر 100 هزار نفر بوده که امروز این رقم به کمتر از 10 نفر رسیده است.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت بهداشت ودرمان و بهره برداری از 288 طرح بهداشتی و درمانی درشهرها و روستاهای استان هرمزگان چهارشنبه شب وارد بندرعباس شد.
افتتاح طرح الحاق بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان جاسک ، بهره برداری از 4 کلینیک تخصصی، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده بهداشت بندرعباس، اورژانس بیمارستان ابن سینا، سه بلوک زایمانی در بیمارستان های قشم، بستک و بندرلنگه و مرکز غربالگری سرطان از مهمترین این طرح ها بوده است.
هم چنین 2 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در روستاهای آبنما و خیرآباد شهرستان رودان، به نمایندگی از 181 طرح بهداشتی در قالب طرح تحول نظام سلامت با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
هزینه اجرای طرح های بهداشتی و درمانی مورد بهره برداری قرار گرفته در هرمزگان رقمی افزون بر 750 میلیارد ریال اعلام شده است.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha