سلامت نیوز :یكی از مهم‌ترین محورهای مطرح شده در دومین همایش مراكز مطالعات و توسعه علوم پزشكی بحث پاسخگویی اجتماعی دانشكده‌های علوم پزشكی است.
رییس مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكی درخصوص ویژگی‌های اصلی این همایش گفت: در این همایش گزارش‌هایی درخصوص اجماع صاحب‌نظران آموزش پزشكی در آفریقای جنوبی مطرح شده، كه عمده‌ترین آنها مربوط به پاسخگویی اجتماعی دانشكده‌های پزشكی در قبال جامعه است.
دكتر نادر ممتازمنش افزود: با توجه به برگزاری نشست‌های تخصصی دفاتر توسعه دانشكده‌ها در این همایش، (EDC)‌ تاثیر فوق‌العاده‌ای در روند آموزشی داشته و تقریباً در اكثر دانشگاه‌ها مستقر شده است.
وی ادامه داد: سابقه (EDC) به اوایل دهه 70 بر می‌گردد ولی اگر امروزه كیفیت تحصیل و نحوه آزمون‌های افرادی را كه در دهه 70 فارغ‌التحصیل شده‌اند را بررسی كنیم خواهیم دید كه تفاوت‌های زیادی با فارغ‌التحصیلان دهه 80 دارند. چرا كه مهارت‌های عملی فراگیرها در دهه 70 كمتر مورد سنجش قرار می‌گرفت ولی الان آزمون‌هایی كه مهارت‌های عملی را مورد بررسی قرار می‌دهد به عنوان آزمون‌های روتین برگزار می‌شود.
رییس مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكی درباره وضعیت نظام مراقبت سلامت در دانشكده‌های پزشكی ابراز داشت: بعد از انقلاب در سیستم نظام مراقبت‌های اولیه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بودیم و در حال حاضر انتظار داریم تا افراد فارغ‌التحصیل بتوانند در نظام مراقبت‌های اولیه خدمات موثری را ارائه دهند.
ممتازمنش تصریح كرد: هدف ما از برگزاری این همایش این است كه فعالیت‌های نوآورانه در دانشگاه‌های علوم پزشكی را مطرح كنیم و اگر چالشی در انجام فعالیت‌ها وجود دارد عنوان كرده و دانشجویان بتوانند راهكارهای مناسبی برای حل مشكلات ارائه دهند.
وی در پایان گفت: با اعلام فراخوان در این همایش حدود 175 فرآیند دریافت و مورد بررسی كمیته‌های داوری قرار گرفت و 22 دانشگاه به عنوان طرح‌های برتر شناخته و برگزیده شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha