دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 23737

طراح دوره فلوشیپ مراقبت از پا از ورود کفش تولید داخل مناسب پای دیابتی با بازار در آینده ای نزدیک خبر داد

سلامت نیوز :طراح دوره فلوشیپ مراقبت از پا از ورود کفش تولید داخل مناسب پای دیابتی با بازار در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این کفش به سفارش فریدون عزیزی، رئیس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم وابسته به داشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ساخته می شود.


 زهرا صفوی بیات در گفت وگو با نظام پرستاری کشور با بیان اینکه در مراقبت از پای دیابتی تهیه کفش مناسب ضروری است، اظهار کرد: کفش بیماران مبتلا به دیابت نباید جلو باز و نوک نیز باشد چون این بیماران به علت اختلالات حسی ضربات را حس نمی کنند.

وی با بیان اینکه کفش جلو بسته با نوک چهارگوش برای این بیماران مناسب است، افزود: کارشناسان توصیه می کنند برای خرید کفش به هنگام غروب مراجعه کنند تا کفش مناسبی برای همه ساعات روز خریداری کنند.

طراح دوره فلوشیپ مراقبت از پا ادامه داد: کفش چرمی از کفش های مناسب برای بیماران دیابتی است چون در کفش های لاستیکی پا عرق می کند و محیط مرطوب برای پای دیابتی مناسب نیست.

صفوی بیات با بیان اینکه بیماران دیابتی برای مراقبت از پا باید شست و شوی روزانه داشته باشند، گفت: پس از شست و شو باید لابه لای انگشتان پا به دقت خشک شود و برای شست و شو از صابون های تحریک کننده استفاده نشود.

این عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی با اشاره به حساس بودن پوست بیماران دیابتی ادامه داد: این افراد از صابون و شامپوی بچه برای شستن پا و بدن استفاده کنند و از بلند کردن ناخن خودداری کنند.

وی افزود: بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن پس از استحمام و مرطوب و نرم شدن ناخن هاست ناخن ها نباید تیز و دندانه دار کوتاه شوند زیرا سبب فرورفتن ناخن در گوشت می شود.

صفوی بیات به بیماران مبتلا به دیابت توصیه کرد از قرار دادن طولانی مدت پا به حالت خمیده خودداری کنند و هر 15 تا 30 دقیقه یک بار تغییر وضعیت بدهند.

طراح دوره فلوشیپ مراقبت از پا یادآور شد: به علت اختلال در میزان خونرسانی چهارزانو و دو زانو نشستن برای بیماران مبتلا به دیابت مضر است و باید هرچند وقت یک بار وضعیت پا را تغییر دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha