دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 23739

دیابت یكی از مهمترین مشكلات بهداشتی جهان محسوب می‌شود و تغذیه صحیح بهترین راه پیشگیری از دیابت محسوب می شود.

سلامت نیوز :دیابت یكی از مهمترین مشكلات بهداشتی جهان محسوب می‌شود و تغذیه صحیح بهترین راه پیشگیری از دیابت محسوب می شود.
دكتر فروزان صالحی كارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 250 میلیون انسان در جهان با دیابت زندگی می کنند و بیماری های قلبی و عروقی، بیماری کلیه، عارضه چشمی، آسیب دیدگی اعصاب، عفونت های مکرر، کاهش وزن از عوارض دیابت است.
وی افزود: افراد برای پیشگیری از ابتلا به دیابت باید از اضافه وزن و چاقی پیشگیری كنند و به طور منظم  و روزانه فعالیت ورزشی داشته باشند همچنین باید مصرف مواد قندی و چربی ها را كاهش دهند.
به گفته دكتر صالحی افراد مبتلا به دیابت ، با داشتن یك تغذیه صحیح، آموزش در زمینه بیماری خود، كنترل روزانه، فعالیت جسمانی و مصرف منظم داروها می توانند زندگی سالم و با نشاطی داشته باشند.
وی ادامه داد: افراد دیابتی نیاز های تغذیه ای خاص خود را دارند و لازم است به كمك پزشک و مشاور تغذیه، برنامه غذایی خود را تنظیم کنند.
كارشناس اداره بهبود تغذیه تصریح كرد: دیابتی ها، باید دو اصل تعادل و تنوع در تغذیه روزانه را رعایت كرده یعنی در برنامه غذایی خود از تمام گروه های غذایی و به صورت متنوع استفاده کنند همچنین استفاده از راهنمای غذایی دیابتی ها به آن ها کمک می کند تا این دو اصل به خوبی رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha