دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت توصیه‌هایی را برای رفع خستگی زودهنگام در زنان شاغل اعلام كرد

سلامت نیوز :دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت توصیه‌هایی را برای رفع خستگی زودهنگام در زنان شاغل اعلام كرد.
دفتر آموزش و ارتقاء سلامت اعلام كرد: زنان شاغل علاوه بر انجام كار در خارج از منزل، باید وظایف مادری را ایفا كنند و علت عمده خستگی زنان، كم خونی، كم كاری تیروئید، عفونت دستگاه ادراری، مصرف كافئین زیاد، رژیم غذایی نامناسب، كمبود خواب، بیماری‌های قلبی و استرس عنوان شده است.
بنابراین گزارش، زنان در صورت ابتلا به كم خونی، با تشخیص پزشك، می‌توانند در كنار توصیه‌های دارویی، با مصرف غذاهایی همچون اسفناج، كلم بروكلی و گوشت مشكل خستگی را در كمتر از 30 روز رفع كنند.
دفتر آموزش و ارتقاء سلامت توصیه كرد: اگر افراد به طور معمول كم كار هستند و یا دچار افسردگی شده‌اند، ممكن است تیروئید كم كار داشته باشند كه در این صورت، می‌توانند با مراجعه به پزشك و درمان به رفع مشكل خود كمك كنند.
این گزارش حاكیست، مصرف كافئین زیاد و رژیم غذایی نامناسب می‌تواند موجب بروز خستگی زودرس در زنان شود همچنین استفاده از قهوه، شكلات و نوشابه، به دلیل كاهش دریافت كالری می‌تواند در بروز خستگی مؤثر باشد.
گفتنی است، بی‌نظمی و كمبود خواب نیز، از دیگر عوامل بروز خستگی عنوان شده است و توصیه شده با خوردن غذاهای سبك در شب و تنظیم ساعت خواب می‌توانند به شادابی خود در محیط خانه و اجتماع كمك كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha