انجام اكوكاردیو گرافی قلب جنین برای نخستین بار در شرق كشور در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مقدس صورت گرفت.

انجام اكوكاردیو گرافی قلب جنین برای نخستین بار در شرق كشور در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مقدس صورت گرفت.

 ‌عضو هیئت علمی دانشگاه مشهد گفت: دراین طرح مادران باردار با سابقه نازایی و سقط های جنین مكرر در 16 ، 17، 18و 24 ماهگی بارداری مورد اكوكاردیوگرافی جنینی قرار می گیرند كه در صورت مشاهده ناهنجاریهای قلبی و عروقی در جنین  اقدامات درمانی آغاز می شود .

دكتر بهزاد علیزاده با اشاره به اینكه اقدام به موقع و هماهنگی گروه جراحی مهمترین بخش برای نجات جان نوزاد به شمار می رود افزود: ‌نوزاد دارای ناهنجاری مادرزادی قلب و عروق ساعاتی پس از تولد  با تشخیص گروه درمانی مورد عملهای تهاجمی و غیر تهاجمی قرار می گیرد.

وی گفت: ‌این بیمارستان با دارا بودن گروه درمانی منسجم،‌ راه اندازی و تجهیز بخش مراقبت های ویژه بیماران مادرزادی قلب كودكان و امكانات و تجهیزات مجهز تنها مركز تخصصی ارجاع بیماران مادرزادی قلب و عروق در شرق كشور به شمار می رود .

فوق تخصص قلب و عروق كودكان  با اشاره به اینكه شیوع بیماریهای مادرزادی قلب و عروق حدود یك درصد از تولدهای زنده را در برمی گیرد افزود :‌درمان این گونه بیمارها نیازمند بررسی های تشخیصی به موقع در زمان بدو تولد و كاربرد روشهای درمانی نوین است كه این بیمارستان قابلیت درمان این گونه بیماران را داراست .

دانشیار دانشگاه علوم پزشكی مشهد مقدس افزود: ‌در حال حاضر بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مقدس علاوه بر انجام عملهای تهاجمی در بیماران مادرزادی قلب و عروق و روشهای غیر تهاجمی از جمله بالون آنژیوپلاستی ، رالوپلاستی كودكان ،آنژیوگرافی و كاتتریسم  به منظور كاهش عوارض پس از عمل ، جلوگیری از طولانی شدن زمان عمل و بستری شدن بیمار در بیمارستان با موفقیت انجام می شود .

دكتر بهزاد علیزاده افزود: با گسترش روشهای تشخیصی و درمانی بیماریهای قلبی مادرزادی، بیماران پس از انجام اعمال درمانی در بدو تولد و یا سالهای كودكی میزان امید به زندگی در این افراد افزایش می یابد به طوری كه همانند یك فرد عادی می توانند به سنین بزرگسالی ، ازدواج ،‌حضور در اجتماع ، ازدواج و بارداری زیر نظر پزشكان متخصص برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha