معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که طرح تحول نظام سلامت با وجود بدهی یکصد هزار میلیارد ریالی سازمان های بیمه گر به بیمارستان های کشور با قوت و بدون وقفه ادامه می یابد.

معاون وزیر بهداشت: طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه می یابد

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که طرح تحول نظام سلامت با وجود بدهی یکصد هزار میلیارد ریالی سازمان های بیمه گر به بیمارستان های کشور با قوت و بدون وقفه ادامه می یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، قاسم جان بابایی  افزود: تاکنون با وجود این مبلغ بدهی، هیچ خدشه ای در اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات درمانی در این چارچوب به بیماران وارد نشده است و خدمات دهی بدون هرگونه وقفه و مشکل ادامه دارد.


وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از خواسته های مهم مردم از دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: بعد از اجرای این طرح انجام دستکم 2 میلیون زایمان طبیعی به صورت رایگان در بیمارستان های کشور ثبت شد.


جان بابایی تاسیس کلینیک های ویژه به منظور ارائه خدمات پزشکی تخصصی با نرخ دولتی به مردم را از دیگر مزیت های طرح تحول نظام سلامت برشمرد و افزود: در این طرح 250 کلینیک ویژه دولتی در کشور تاسیس شده است که از این میزان 120 کلینیک در دهه فجر امسال بهره برداری می شود.
وی گفت که سالانه 150 میلیون نفر از این کلینیک های ویژه دولتی خدمات دریافت می کنند.


معاون وزیر بهداشت ارائه خدمات دندانپزشکی به کودکان زیر هفت سال و مادران باردار را از خدمات کلینیک های ویژه دندانپزشکی در چارچوب طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت : دولت و مجلس و بویژه شخص رئیس جمهوری به ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت مصمم هستند و این طرح با قدرت ادامه می یابد.


جان بابایی افزود: تا پیش از اجرای این طرح بیش از 56 درصد هزینه درمان از جیب مردم پرداخت می شد ولی بعد از طرح تحول نظام سلامت این میزان کاهش چشمگیری یافته است.


طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور به اجرا گذاشته شد.


بر اساس این طرح تمامی خدمات بستری در بیمارستان های دولتی رایگان شد.
معاون وزیر بهداشت به منظور افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی به مازندران سفر کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha