یك محقق دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت: تن آرامی و موسیقی درمانی قند و فشار خون مبتلایان به دیابت نوع دو را به میزان قابل توجهی كاهش می دهد.

سلامت نیوز :یك محقق دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت: تن آرامی و موسیقی درمانی قند و فشار خون مبتلایان به دیابت نوع دو را به میزان قابل توجهی كاهش می دهد.
 
دكتر فاطمه خوشخودر گفت و گو با ایرنا افزود : استرس جسمی یا روانی یكی از دلایل بروز دیابت است كه موجب افزایش طولانی مدت سطح هورمون های استرس و در نتیجه بالا رفتن قند خون می شود.
وی با اشاره به اینكه از هر پنج بیمار مبتلا به دیابت نوع دو ،یك نفر از افسردگی رنج می برد اظهار داشت : اضطراب نیز در افراد دیابتی بسیار شایع است.
خوشخو احساس غم، ناامیدی و بدبینی، اختلال خواب، كم اشتهایی، بی حالی و كم انرژی بودن را از دیگر عوارض روانی بیماری دیابت عنوان كرد و گفت: راهكارهای درمانی مناسب می تواند عوارض این بیماری را كاهش دهد.
وی با اشاره به انجام تحقیقی در رابطه با تاثیر تلفیق دو روش تن آرامی و موسیقی درمانی بر فشار خون مبتلایان به دیابت نوع دو تاكید كرد : براساس این تحقیق مشخص شد موسیقی درمانی و استفاده از موسیقی ملایم در دیابت به نحو قابل توجهی موجب می شود كه بیمار احساس كند معالجاتش موثر بوده است.
خوشخو گفت : روش های زیادی مانند كنترل استرس، موسیقی درمانی، مشاوره و تجسم خلاق به معنی تصور مكان های آرامش بخش در تن آرامی وجود دارد كه نتیجه اجرای آن پایین آمدن قند خون است.
وی افزود : دیابت نوع دو یك بیماری چند علتی است كه سابقه فامیلی، اضافه وزن، چاقی و كم تحركی از مهمترین دلایل ابتلا به آن محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha