عضو کمیته سیاستگذاری کنترل دخانیات با اشاره به تاثیر خانواده در گرایش نوجوانان و جوانان به سمت مصرف مواد دخانی گفت: مصرف سیگار توسط والدین بیشتر دختران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سلامت نیوز :عضو کمیته سیاستگذاری کنترل دخانیات با اشاره به تاثیر خانواده در گرایش نوجوانان و جوانان به سمت مصرف مواد دخانی گفت: مصرف سیگار توسط والدین بیشتر دختران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
دکتر حسن آذری ‌پور در گفتگو با مهر اظهارداشت: فشارهای خانوادگی و داشتن رابطه ضعیف با والدین در شروع مصرف سیگار بسیار موثر بوده و این تاثیر در دختران و پسران متفاوت است.

وی با عنوان این مطلب که مصرف سیگار توسط والدین بیشتر دختران را تحت تأثیر قرار می‌دهد افزود: فشارهای اجتماعی از جمله دوستان سیگاری و تعارف سیگار توسط همسالان از عوامل عمده و بسیار موثر در گرایش نوجوانان به سیگار است.

آذری پور در تشریح سایر علل گرایش نوجوانان و جوانان به سمت مصرف مواد دخانی گفت: عدم موفقیت در تحصیل، اعتماد به نفس پایین، عدم توانایی در ایجاد ارتباط با دیگران و منزوی بودن، نداشتن توانایی مقابله با فشار دوستان و دانش ناکافی و نگرش غلط در مورد خطرات سیگار از جمله فاکتورهای شخصیتی است که می‌تواند در شروع مصرف سیگار موثر باشد.

وی همچنین از محرومیتهای اجتماعی و اقتصادی و در دسترس بودن سیگار به عنوان دیگر فاکتورهای مهم در گرایش به سمت مصرف سیگار نام برد و افزود: تبلیغات سیگار در رسانه‌ ها نیز اثر محرک دارد و می‌تواند جوانان را از مرحله اولین تجربه سیگار به مرحله مصرف مداوم بکشاند.

عضو کمیته سیاستگذاری و کنترل دخانیات خاطرنشان کرد: رواج فروش سیگار در مغازه ها و کیوسکها و به طور کلی در اماکن عمومی، تاثیر عوامل محیطی استعمال دخانیات توسط نوجوانان را در کشور ما افزایش داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha